Tribu 3r "Els misteris"

Adéu i bon estiu!!!

Hola tribu per acabar la setmana hem jugat a la ruleta de les paraules de l'escola. Us deixem l’enllaç, clicant aquí, perquè hi pugueu jugar des de casa i gaudiu tant com nosaltres.

 

També hem fet un esmorzar virtual i ens hem acomiadat com a tribu, mestres i companys. Finalment hem preparat un vídeo pels nostres fillols que podreu trobar a la pàgina d’inici del blog.

 

Moltes gràcies per estar al nostre costat, acompanyar-nos i mantenir-nos forts!!!

Ens veiem al setembre!!!

 

Una abraçada del vostre equip docent!!!


Darrera setmana de curs

Hola tribu!!!

Aquesta setmana estem tancant el curs i per això us hem preparat un seguit d’activitats sorpreses!

De moment ja hem pogut començar a preparar la carta pels nostres companys petits per quan arribin a la nostra classe i avui hem gaudit de l’escape room preparat per en Joan! Hem passat una estona genial, us animem a fer-lo a casa amb els pares. Clica l'enllaç.


Divendres 12/06/20

Hola Tribu, com esteu? 


Us deixem una bonica imatge per acabar la setmana i desitjar-vos un molt bon cap de setmana!


Ens agradaria que reflexionéssiu sobre la igualtat entre tots els nens i nenes.

Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!


Títol Activitat

Breu explicació

Recursos

Comentari

Dia d’entrega

LA FESTA DE L’ESCOLA: la dansa



Resultat d'imatges per a "idea cartoon"

La Marina és l’encarregada de preparar  la dansa dels alumnes de 3r. Necessita que l’ajudeu. Us demana que primer escolteu atentament aquesta cançó: https://www.youtube.com/watch?v=XwBErAJX-Z0 i aneu pensant una petita coreografia. Quan l’hagueu practicat i la doneu com a bona, us heu de gravar fent la coreografia durant 20 segons.

2 hores

Cançó per pensar la coreografia

Quan ho tingueu acabat, envieu-lo al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r.

Entrega lliure

LA FESTA DE L’ESCOLA 


“La disfressa”



Resultat d'imatges per a "idea cartoon"

A l’escola de la Marina necessiten la creativitat de tots vosaltres per dissenyar el vestuari de la dansa. La temàtica serà el circ

Haureu de dissenyar les disfresses que portaran al dia de la festa i que s’hauran de crear ells a l’escola. Dediqueu una estona a pensar com serà aquesta disfressa.Per plasmar les vostres idees teniu dues opcions:

.- Dibuixar i pintar la disfressa tal i com vam fer a la classe amb els vestits de Carnestoltes.

.- Escriure en un paper com seria la disfressa i fer-ne la llista de material.

2 hores

Paper, llapis i colors

Quan ho tingueu acabat, envieu-lo al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r.

Entrega lliure

LA FESTA DE L’ESCOLA: el sopar




Resultat d'imatges per a "idea cartoon"

El bar de l’escola s’encarrega del sopar de la festa. Es vendran entrepans i begudes. Ara que ja sou uns experts en organitzar àpats, feu una llista de tots els productes que han de comprar per poder preparar el sopar. A la llista només han d’aparèixer les quantitats de cada producte; no cal escriure el preu. Es calcula que a la festa assistiran aproximadament unes 200 persones. 

30 minuts


Paper, llapis i goma.

Recordeu que les famílies tenen gustos diferents per tant hi ha d’haver molta varietat de productes.


Quan ho tingueu acabat, envieu-lo al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r.

Entrega lliure



Dimecres 10/06/20

Hola Tribu, com esteu? Abans de començar a realitzar les tasques us proposem que visualitzeu el següent vídeo i reflexioneu sobre la importància de l’amistat. Esperem que us agradi molt!


Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
FAMILY SONG

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
A l’apartat de “Recursos” trobareu una cançó en anglès sobre la família. 

També hi ha una fitxa amb la lletra. 

Escolteu-la vàries vegades i completeu-la amb les paraules que hi falten.
1 hora

Us donem una pista: les paraules que van en els forats són membres de la família o animals.
No m’heu d’enviar res. 

Ho posarem en comú a la videotrucada del dia 17 de juny.
REFLEXIONEM SOBRE ELS NOSTRES FAMILIARS.



Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
Ara que ja coneixes moltes coses sobre els teus familiars, toca reflexionar-hi.
En el teu arbre genealògic vas escriure, entre moltes altres coses, quina és la seva cançó preferida. A continuació trobaràs una sèrie de preguntes:

.- De les cançons que heu triat, n’hi ha alguna que comparteixi més d’un membre de la família? 
.- Coneixies les cançons o els cantants que han triat els pares i els avis? Per què?
.- Creus que els teus avis escoltaven les cançons amb els mateixos aparells que ho fas tu? Com creus que ho feien? Què feien servir per escoltar música quan eren més joves?
Quan hagis reflexionat, respon les preguntes en un paper. 
1 hora
Paper, llapis i goma.
Quan ho hagueu contestat, feu una foto i envieu-ho al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r
Entrega lliure
EL CARTELL DE LA FESTA


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Avui haureu de crear el cartell de la festa que es penjarà pels passadissos de l’escola.
La informació que hi ha d’aparèixer és la següent:
.- La festa es farà el dia 19 juny del 2020
.- Començarà a les 5 de la tarda i acabarà a les 11 de la nit.
.- El nom de l’escola és Escola Cràter
Hi haureu de fer un dibuix ben bonic que representi l’essència de l’escola i donar-li un toc de color perquè cridi l’atenció dels nens i nenes de l’escola Cràter.
2 hores
Paper i llapis
Colors
Quan el tingueu fet, envieu-lo al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r
Entrega lliure

Dilluns 8/06/20

Hola Tribu, com esteu? Per començar la setmana amb molta energia ens agradaria que escoltessiu aquesta cançó i que la ballessiu acompanyats de la vostra família.
Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!


RECORDEU PARTICIPAR EN EL REPTE DE L’ETAPA. Heu d’enviar una foto amb HORITZONTAL de vosaltres amb un paper on hagueu escrit qui us ha ajudat més durant el confinament.


També, recordeu l’activitat proposada per la Coralí. Recolliu el material reutilitzable que necessiteu i construïu un bonic animal! Segur que us sortirà genial!


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
ESCOLTA LES CANÇONS

Share icon clipart white image Share Button Outline - White Share Icon Png Free PNG Images ... image
Escolta les cançons que van aportar els teus companys en la videotrucada del dia 4 i escull-ne una que t’agradi. 

Envia’ns el títol i explica per què t’ha agradat tant aquesta cançó.
2 hores 
Envieu-ho al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r.  
Entrega lliure
LA FESTA DE L’ESCOLA: 
El pregó


Resultat d'imatges per a "pin cartoon"
Hola nois!
La Marina ha d’organitzar la festa de la seva escola però sola no se’n sortirà. Hem pensat que la tribu dels Misteris li podeu donar un cop de mà. Segur que ho fareu genial!
En primer lloc ens ha passat per correu el pregó que s’ha de llegir a l’inici de la festa. Heu de gravar-vos amb vídeo llegint en veu alta el text que trobareu a l’apartat de recursos. 
1 hora
Text del pregó clica aquí.

Càmera de vídeo
Per posar-vos en situació us heu d’imaginar que esteu al pati de l’escola davant de tots els mestres, pares i alumnes que tenen moltes ganes de passar-ho bé a la festa.

Envieu el vídeo  al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r.
Dimarts 16 de juny del 2020


Divendres 05/06/20


Hola Tribu, com esteu?
Sabíeu que avui és el dia internacional del medi ambient? Doncs pareu atenció a les tres RRR. Reciclar, Reutilitzar i Reduir. Si tenim en compte això, tindrem un planeta fantàstic!!!

Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!
Recordeu que heu d’enviar una foto, en horitzontal, al vostre referent abans de dimecres 10 a les 13h. A la foto heu de sortir vosaltres amb un full on hi hagi escrit el nom de la persona o persones que us han fet suport durant el confinament.


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
SUBSTITUÏM BITLLETS I MONEDES?


Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
En aquesta activitat haureu de reflexionar sobre tots els bitllets i monedes d’euro que tenim. Haureu d’escollir una moneda o un bitllet que si no existís no passaria res. Després haureu d’explicar per què heu escollit aquest i no un altre.
A continuació, haureu d’inventar-vos un nou bitllet o moneda que introduiríeu. També haureu d’explicar-nos el per què.
1 hora
Full, llapis, goma i colors.
Quan ho hagueu fet, feu-hi una foto i envieu-la en el següent enllaç

Dijous 11 de Juny del 2020
COMPLETEM L’ARBRE GENEALÒGIC IV:
Retrat i English


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Escolliu cinc membres de la família que apareguin en el vostre arbre genealògic. Feu un petit retrat d’aquesta persona (dibuixeu-lo i pinteu-lo) i enganxeu-lo a l’arbre. A la part inferior del retrat, escriviu en anglès quin tipus de parentesc teniu amb aquesta persona. Per exemple, si és el vostre avi, escriureu “grandfather”/”grandad”/…
2 hores
Arbre genealògic que heu anat creant

Llapis, goma, colors, altres materials…

Si teniu algun dubte de vocabulari podeu consultar aquest diccionari català-anglès i anglès-català
Quan ho hagueu fet i enganxat a l’arbre, feu una foto i envieu-ho al següent enllaç
Data màxima d’entrega: 16 de juny de 2020
VIATGEM PEL MÓN


Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
A continuació, trobareu una llista de 10 països. Haureu d’escollir-ne 5 i buscar per internet quina moneda utilitzen en aquests llocs:
.- Anglaterra
.- Estats Units d’Amèrica
.- Índia
.- Marroc
.- Japó
.- Rússia
.- Mèxic
.- Àustria
.- Turquia
.- Sud-àfrica

Quan hagis fet la cerca, escriu-ho en un full.

1 hora
Paper, llapis i goma.
Quan ho hagueu fet, feu-hi una foto i envieu-la en el següent enllaç

Dijous  11 de Juny del 2020

Dimecres 03/06/20

Bon dia tribu i bon dimecres!

Heu pogut escoltar ja la llista de cançons de la tribu dels misteris? Recordeu que en una videotrucada vau dir-nos la vostra cançó preferida i nosaltres us hem preparat una llista de reproducció perquè pugueu escoltar-les totes!

Esperem que us hagi agradat molt i les hagueu pogut gaudir i ballar!

Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
DESCOMPONEM! 


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
A l’apartat de recursos trobaràs una fitxa on has de descompondre la quantitat d’1 euro de quatre maneres diferents.
Per exemple, si haguéssim de descompondre 2 euros de quatre maneres diferents ho faríem així:
1- Dues monedes d’1€
2- Quatre monedes de 50 cèntims
3- Una moneda d’1€ i dues monedes de 50 cèntims
4- Deu monedes de 20 cèntims

1 hora
Clica aquí per veure la fitxa de treball

-Fitxa de treball, llapis i goma.
Quan ho hagueu fet, feu-hi una foto i envieu-la en el següent enllaç
Dijous 11 de Juny del 2020
UN CONTE DEL MEU FAMILIAR

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Haureu d’escollir una de les persones que apareixen en el vostre arbre genealògic. Quan l’hagueu escollit haureu d’escriure un conte sobre aquesta persona.
En aquest conte hauran d’aparèixer aspectes importants de la seva vida, que ja sabeu gràcies a les informacions de l’arbre genealògic.

2 hores
Paper i llapis
Arbre genealògic
Recordeu que aquest conte ha de tenir 3 parts: plantejament (inici), nus i desenllaç (final). I també hi han d’aparèixer uns personatges, espai, temps…

No ens ho haureu d’enviar sinó que haureu de guardar el conte i en una videotrucada l’haureu de llegir als vostres companys.

NO ens heu d’enviar res.

Ho heu de tenir fet per la videotrucada del dijous 11 de juny.
PREPAREM PROBLEMES DE CÀLCUL MENTAL


Share icon clipart white image Share Button Outline - White Share Icon Png Free PNG Images ... image
Escriu un problema de càlcul mental en un paper SENSE RESOLDRE i guarda’l bé. Ho hauràs de tenir a punt per la videotrucada del dia 10.
-Paper, llapis i goma.

NO ens heu d’enviar res.

Ho heu de tenir fet per la videotrucada del dimecres 10 de juny del 2020.

Dilluns 1/06/20

Hola Tribu, com esteu? Avui comencem setmana i mes. Per això us volem regalar el següent poema. Esperem que us agradi molt.
Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
QUANTS DINERS HI HA?


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
A continuació trobareu una fitxa on haureu de comptar quants diners hi ha a cada requadre. Resol-la i pinta  les monedes del color que toca. Clica aquí per veure la fitxa.

1 hora
  • Fitxa de treball.
  • Llapis, goma i colors.
Guarda la fitxa per posar-la en comú a la videotrucada del dia 9 de Juny.
NO ens heu d’enviar res.

Ho heu de tenir preparat pel dimarts 9 de Juny per la videotrucada de les 11:00h.
CÀLCUL MENTAL

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
A l’apartat de recursos trobareu un àudio on us direm uns problemes de càlcul mental sobre euros i cèntims. 
Haureu de fer-ho tal i com ho fem a l’escola: agafeu un full i apunteu els números de l’1 al 10. Llavors, poseu l’àudio i aneu resolent i apuntant el resultat dels problemes.

Paper i llapis
Guardeu bé el paper amb els resultats. 
NO ens heu d’enviar res.

Ho heu de tenir preparat pel dimecres 10 de Juny per la videotrucada de les 11:00h.
COMPRENSIÓ LECTORA


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Heu de fer la següent comprensió lectora.
Es tracta d’observar i llegir la piràmide dels aliments i respondre a les preguntes que hi ha al costat.

1h

llapis.
Realitza la comprensió en un full, fes-hi una foto i envia-la al següent enllaç.

Data màxima d’entrega: 09-06-2020


Divendres 29/05/20


Hola Tribu! 

Avui s’acaba la setmana i sabem que heu treballat moltíssim. Per això us volem REGALAR  aquesta cançó: 


Esperem que us agradi i que moveu el cos tot escoltant-la!

Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
LA FITXA DE LA CLÀUDIA



Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
A l’escola de la Clàudia treballen els euros i els cèntims.  Aquesta tarda la seva mestra li ha proposat de realitzar aquesta fitxa. Quan li ha retornat, li ha explicat que no estava del tot correcta. La pots ajudar a identificar els errors?  1 hora
-Fitxa de treball.
- Llapis i goma.
Quan ho hagueu fet, feu-hi una foto i envieu-la en el següent enllaç
Dijous 4 de Juny del 2020
PROBLEMES D’EUROS I CÈNTIMS


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Perquè pogueu practicar els euros i els cèntims, us deixem amb una fitxa de problemes.Cliqueu en el següent enllaç per veure la fitxa.
Els heu de resoldre tots.
1 hora
-Fitxa de treball.
-Llapis i goma.
Quan hagueu fet els cinc problemes que hi trobareu, feu-hi una foto i envieu-la en el següent enllaç
Dijous 4 de Juny del 2020
COMPLETEM L’ARBRE GENEALÒGIC II: Esport i cançó


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Ara que ja coneixes més coses sobre els teus familiars. Et proposem que afegeixis en el teu arbre un esport que hagin practicat i una cançó preferida de cada un dels teus familiars. 
45 minuts
Arbre genealògic que vas fer en les activitats anteriors

Llapis i goma
Quan tingueu les respostes, apunteu-les en l’arbre i guardeu-ho per la propera activitat.
És important que guardeu aquesta activitat perquè us servirà per les properes tasques. 
No heu d’enviar res. 
COMPLETEM L’ARBRE GENEALÒGIC III: Record d’infància i moment més important de la seva vida


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Amb el repte de la nostra etapa heu pogut comprovar que els records són importants i ens retornen al passat. Per això, us proposem que en el vostre arbre genealògic també hi siguin presents. 
Heu de preguntar als vostres familiars quin record de la seva infància és el més important i quin moment de la seva vida és el més especial.
1 hora
Arbre genealògic que vas fer en les activitats anteriors

Llapis i goma
Quan tingueu les respostes, apunteu-les en l’arbre, feu una foto i envieu-ho al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r.
Data màxima d’entrega: Dijous 4 de juny del 2020

Dimecres 27/05/20


Hola Tribu! 


Us deixem les tasques d’avui amb aquesta bonica frase en anglès sobre la importància de gaudir el dia a dia!




Recordeu el REPTE DE L’ETAPA! Ens agradarà molt veure tots els vostres RECORDS!


No oblideu que demà és l’últim dia per respondre l’autoavaluació del tercer trimestre.


Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
QUAN VALEN ELS PRODUCTES?


Resultat d'imatges per a "explain cartoon"


A partir de les imatges que trobaràs en el següent enllaç, agafa un paper i dibuixa i pinta tots els bitllets i monedes que vulguis. Majoritàriament que siguin totes les monedes i els bitllets de 5, 10, 20 i 50 €. Quan els tinguis fets, retalla’ls. 1 hora
  • paper.
  • llapis.
  • goma.
  • colors.
  • tisores.

NO ens heu d’enviar res. Utilitzarem les monedes i els bitllets en la videotrucada del dimarts 2 de Juny.
EN PERE VA AL SUPERMERCAT



Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
En Pere ha anat al supermercat i ha comprat tots els productes que trobaràs en la fitxa següent.
Dibuixa al costat de cadascun dels productes les monedes i els bitllets que utilitzaries per pagar-ho. Pinta’ls del color que toca.

Quan ho hagueu fet, feu-hi una foto i envieu-la en el següent enllaç

Dijous 4 de Juny del 2020
LA HISTÒRIA DELS NOSTRES AVANTPASSATS


Resultat d'imatges per a "pin cartoon"
Hola nois i noies!
Comencem una nova seqüència. En aquesta treballarem la història dels nostres avantpassats i els seus records. La primera activitat que us proposem és realitzar un arbre genealògic que englobi des dels vostres avis  fins la vostra generació és a dir, avis, pares, tiets, cosins i germans. 
A continuació, teniu un model d'arbre genealògic de com heu de realitzar-lo.
1 hora
Model d'arbre genealògic.


Aquí teniu el vídeo explicatiu: Vídeo explicatiu

Cartolina, tros de paper gran…
Indicacions per fer l’arbre genealògic:
.- Utilitzar una cartolina o un tros de paper gran.
.- Escriure el nom i els dos cognoms i la data de naixement de cada familiar.
.- Deixar espai entre els noms per tal de poder completar aquest arbre a mesura que avança la seqüència didàctica.
És important que guardeu aquesta activitat perquè us servirà per les properes tasques. 
No heu d’enviar res. 
COMPLETEM L’ARBRE GENEALÒGIC I: Naixement i professió


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Ara que ja tens l’arbre genealògic començat, toca omplir-lo. Et proposem que preguntis als teus familiars sobre:
.- Lloc de naixement
.- Professió 
30 minuts
Arbre genealògic que vas fer en l’activitat anterior


Llapis i goma
Quan ho sàpigues, escriu-ho en el teu arbre genealògic en el lloc corresponent. Després, fes una foto i envia-la en el següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r  
Data màxima d’entrega: Dimarts, 2 de juny del 2020


Dilluns 25/05/20

Hola Tribu! 
Bon inici de setmana! Segur que el dissabte i el diumenge heu pogut descansar, passejar i compartir moments amb la família. Ara toca treballar una miqueta per això, us proposem les següents tasques. Esperem que us agradin molt i que gaudiu fent-les! 

Recordeu el REPTE DE L’ETAPA! Ens agradarà molt veure tots els vostres RECORDS!
Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
RESOLEM MULTIPLICACIONS DELS COMPANYS

Share icon clipart white image Share Button Outline - White Share Icon Png Free PNG Images ... image
Ves a la carpeta compartida on trobaràs les multiplicacions que han creat els teus companys. En el següent enllaç
1h
Carpeta compartida
Llapis, goma i un full.
Escull-ne tres, resol-les a mà en un full, fes-hi una foto i penja-la en el següent enllaç

Data màxima d’entrega: dimarts 2 de juny del 2020
COMPARTIM CIRCUITS SENSORIALS 


Share icon clipart white image Share Button Outline - White Share Icon Png Free PNG Images ... image
Mira els recorreguts sensorials dels teus companys en la carpeta Drive compartida. Clica aquí

Identifica quines textures noves afegiries en el recorregut que vas crear tu. 30 minuts
Llapis, goma i  paper. 
Fes una llista i envia’ns-la en el següent enllaç
Entrega lliure
SPRING IS HERE!
(Poem)


Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
En aquesta activitat, haureu de crear un poema en anglès, on relacionareu l’estació de l’any que estem (la primavera: SPRING) i els cinc sentits.

Haureu de tancar els ulls i imaginar-vos que esteu a un lloc a l’aire lliure que us agradi molt, en plena primavera.

Haureu d’escriure a la fitxa què observeu, què oloreu, què toqueu, què tasteu i què escolteu durant la primavera
1 hora
Fitxa on escriure el poema. Clica aquí

Si necessiteu buscar alguna paraula al diccionari podeu utilitzar aquest
(anglès-català i català-anglès).
Per ajudar-vos a fer aquesta activitat, podeu consultar el meu exemple. Veureu que jo l’he fet sobre l’ESTIU, recordeu que el vostre ha de ser sobre la PRIMAVERA.

S’haurà d’escriure en la fitxa , fer-hi una foto i enviar-me-la per correu electrònic: a la Laia

Si teniu dubtes o no sabeu com enfocar l’activitat, no dubteu en enviar-me un
correu!
Dimarts 2 de Juny del 2020 
QUANT VAL EL BERENAR?


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
A continuació, agafa la llista on vas apuntar tots els preus en l’activitat anterior. Calcula la quantitat de diners total que gastaràs per comprar tot el que necessites pel berenar. Fes l’operació en el mateix full de la llista. Recorda que ha d’estar en cèntims!
La teva mare t’ha donat 100€ (10.000 cèntims) per pagar-ho. Calcula també quants diners et sobraran. Fes l’operació en el mateix full de la llista. Recorda que ha d’estar en cèntims!
45 minuts
Llista amb els preus
Llapis i goma
Recorda que els resultats han de ser en cèntims!
Entrega lliure
Material ampliació
A continuació trobareu un vídeo explicatiu sobre THE FIVE SENSES en anglès. Esperem que us agradi! https://www.youtube.com/watch?v=q1xNuU7gaAQ

Divendres 22/05/20

Hola Tribu! 
Esperem que estigueu tots i totes molt bé i continueu treballant amb aquesta energia!
Sabíeu que avui és el dia internacional de la DIVERSITAT BIOLÒGICA?
Si mireu aquest vídeo sabreu en què consisteix i per què és important pel planeta: https://www.youtube.com/watch?v=YkZNtadJBKI
GAUDIU-NE!
Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
ORGANITZA UN BERENAR!


Resultat d'imatges per a "pin cartoon"
Benvolguts alumnes!
Ara que ja ens podem començar a trobar, us proposem que organitzeu un berenar de màxim deu persones de la vostra família.
Per a fer aquest berenar necessitarem comprar una certa quantitat d’aliments, begudes, estris per menjar…
Et demanem que facis una llista amb tot el que creguis que necessitaràs i la seva quantitat.
30 minuts
Paper i llapis
Quan ho tinguis fet, guarda aquesta llista per poder fer les següents activitats que et proposarem.

CALCULEM EL PREU DEL BERENAR 

Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Agafa la llista que vas fer en l’activitat “Organitza un berenar” i escriu el preu per unitat de cadascun dels productes que hi apareixen. Els preus han de ser expressats en cèntims i han de ser aproximats.
Per exemple, si un paquet de gots val 1’50€ hauràs d’escriure 150 cèntims.
1 hora
Llista de l’activitat “Organitza un berenar”

Paper i llapis
Per tal de saber els preus dels productes tens varies opcions:
.- Demanar-ho als teus familiars.
.- Consultar-ho a una web d’un supermercat.
.- Anar al supermercat i apuntar els preus en un paper.
Quan ho hagis fet, fes-hi una foto i envia-la en el següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r 
Guarda bé aquesta llista ja que la necessitaràs per fer altres activitats.
Entrega lliure
ULLS OBERTS vs ULLS TAPATS

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Relacionat amb el sentit de la vista…

Us proposem que realitzeu un dibuix. Pot ser del que vulgueu. 
A continuació, quan l’hagueu acabat, observeu-lo bé i tapeu-vos els ulls amb un mocador, un antifaç…

Agafeu un altre paper i intenteu fer el mateix dibuix amb els ulls tapats.
Quan vosaltres creieu que estigui acabat, traieu-vos l’antifaç i compareu-lo amb el primer.

A continuació, responeu les preguntes següents relacionades amb els dibuixos que has fet:

.- Quin dibuix t’ha quedat més bé? Per què?
.- Quin altre sentit t’ha servit per substituir el de la vista? 
.- Per què és important el sentit de la vista? Quines coses no podries fer si no tinguéssis aquest sentit?

1 hora
Dos papers
Llapis
Colors
Mocador, antifaç...
Feu una foto dels dos dibuixos i de les preguntes i envieu-nos-ho en el següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r
Data màxima d’entrega: 28 de maig del 2020
TASTEM DIFERENTS ALIMENTS

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Relacionat amb el sentit del gust…

La llengua és un múscul que detecta els diferents gustos que podem percebre. Hi ha quatre gustos: dolç, salat, àcid i amarg. 

Et proposem que tastis, sota la supervisió d’un adult: una gota de llimona, una mica de sal, unes gotes de mel, una goteta de vinagre, una goteta de cafè, una patata xip i un tallet de xocolata. 

30 minuts
Aliments
Si no tens algun d’aquests aliments, no cal que els compris, fes l’experiment amb el que tinguis. 
NO ens heu d’enviar res. Feu l’experiment i en parlarem a la videotrucada del divendres 29 de maig.
WHAT SENSE WOULD YOU USE?

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Si cliqueu en el link que trobareu a l’apartat de recursos, trobareu una petita presentació en anglès sobre els cinc sentits. Pareu molta atenció i realitzeu les activitats que apareixen: “What sense would you use…?”. És a dir, “Quin sentit utilitzaries per…?”. Us explicaran algunes situacions del dia a dia i haureu de marcar quin dels sentits utilitzaríeu. Gaudiu-ne! 

30 minuts.


Material ampliació
Coneixeu una altra manera de multiplicar? LA MULTIPLICACIÓ JAPONESA!

En el següent vídeo veureu el funcionament: https://www.youtube.com/watch?v=AmnHgkX2cgQ

Proveu-ho i gaudiu-ne!

Ajuda a la mediateca
Hola Tribu dels misteris! Estava endreçant llibres llegits i fitxes de lectura... Però no puc anar a l'escola i necessito saber quants de vosaltres heu sigut Exploradors de llibres aquest curs. Em podeu contestar aquest formulari? Mil gràcies!


Aprofito també per dir-vos que em podeu enviar els vostres llibres llegits AQUÍ o a. genoveva.pascual@olot.epiaedu.cat. m'encanta que m'expliqueu el que llegiu!!!

Repte de l’etapa 7-12
Ens agradaria que ens compartíssiu una imatge del vostre record preferit. A tots ens agrada recordar els bons moments, perquè són aquells que ens fan sentir vius, valents, estimats, en calma… Són records que ens alimenten el cor i ens relaxen el pensament. És per això que us volem animar a buscar en fotos sobre algun moment que per vosaltres esdevé un record positiu amb la intenció de reviure’l i compartir-lo amb tota l’etapa. Recordeu que no és el que fem sinó com ho sentim i amb qui ho vivim.
Instruccions:
.- Poseu el nom a la fotografia perquè poguem saber de qui és.
.- Envieu-la al vostre/a referent
.- Termini divendres 29 de maig a les 9 del matí.

Dimecres 20/05/20

Hola Tribu, com esteu? Sabíeu que un dia com avui, en Louis Pasteur va presentar el seu estudi sobre la vacuna contra la ràbia? Si busqueu informació sobre aquest científic veureu com són d’importants els seus descobriments, perquè ens han ajudat a combatre les malalties infeccioses.
Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
CLASSIFY THE OBJECTS



Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
En l’apartat de recursos trobareu un full explicatiu que us diu aspectes importants sobre els sentits en anglès. A partir d’aquest full i les informacions que teníeu en el Power Point de les tasques de dilluns, completeu la taula que trobareu a la fitxa.

Haureu d’observar atentament els dibuixos i posar-los en el sentit corresponent (alguns tenen més d’una opció, els podeu repetir) 1 hora


Si necessiteu buscar alguna paraula al diccionari podeu utilitzar aquest
(anglès-català i català-anglès):
Si teniu dubtes o no sabeu com enfocar l’activitat, no dubteu a enviar-me un
correu!

Quan ho hagueu realitzat, feu-hi una foto i envieu-ho per correu: correu a la Laia
Dimarts 26 de maig del 2020

EL SENTIT DE L’OLFACTE




Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"

Relacionat amb el sentit de l’olfacte…

Agafa un paper i fes dues llistes:
.- A la primera hauràs d’escriure el nom d’aliments o productes que desprenguin una olor agradable.
.- A la segona columna hauràs d’escriure’n alguns que facin una olor desagradable. 30 minuts
Paper, llapis i goma. 

NO ens heu d’enviar res.

Ho heu de tenir preparat pel dijous 28 de maig per la videotrucada de les 11:00h.
INVENTA MULTIPLICACIONS DE 2 XIFRESResultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Pensa i escriu tres multiplicacions de dues xifres

30’

Paper i llapis
Quan les hagis pensat, escriu-les en un paper, fes-hi una foto i penja-la en el següent enllaç:

Data màxima d’entrega: 26-05-2020
MULTIPLICACIONS PER TOT ARREU!

Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
En el vostre dia a dia, les multiplicacions de dues xifres hi són presents encara que no en sigueu prou conscients. Com podem saber les rajoles totals que hi en aquesta paret tot multiplicant? 1 hora
Et donem un document explicatiu


llapis

Després de llegir el document, realitza les multiplicacions que se’t demanen en la fitxa adjunta 
Pots copiar-la en un full o imprimir-la i fer-hi una foto. Envia-ho al següent enllaç:

Entrega lliure
¿ QUÉ OYES? 


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Relacionado con el sentido del oído…

Escucha el siguiente audio e identifica los diferentes sonidos que aparecen. Escribe quién o qué los causa en un papel. De todos los sonidos que has oído, escoge cinco y escribe al lado la onomatopeya correspondiente.
Por ejemplo, si oigo el sonido de un gato, escribiré la onomatopeya “Miau-miau”.
30 minuts
Papel, lápiz y goma. 

Entrega lliure

Dilluns 18/05/20

Hola tribu! Com esteu? Comencem la setmana amb una nova proposta de tasques perquè sabem que us agrada molt aprendre. Treballeu però no oblideu que:
Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega

Resultat d'imatges per a "idea cartoon"

MAPA CONCEPTUAL SENTITS
Elabora un mapa conceptual mitjançant imatges (poden ser dibuixos o retalls de revista,...) i paraules segons el power point que han visualitzat. 
Et donem el model que  has de seguir, cal que omplis els buits. Utilitza la teva creativitat artística. 
2h
Power Point, llapis, colors, tisores, revistes, cola
Fes una foto al mural i ens l’envies al següent enllaç:
Data màxima d’entrega: 28-05-2020
AJUDA A LA MESTRA D’EN GUIFRÉ 


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
La mestra d’en Guifré ha enviat cinc problemes matemàtics als seus alumnes. L’ajudes a corregir-los? Clica al següent enllaç per veure’ls
45 minuts

Full, llapis i goma.
Ho has de fer a mà. Pots copiar-los en un full o imprimir-lo i fer-hi una foto. Envia-ho al següent enllaç:http://bit.ly/tasques3r  
Dimarts 26 de Maig del 2020
VIDEOTRUCADES AMB EXPERTS

Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
Després de les videotrucades que vam fer amb en Dani i la Sara, experts en el tema de les dents, reflexioneu sobre tot el que es van explicar i apunteu en un paper tres coneixements importants
 30 min
Paper i llapis

NO ens heu d’enviar res. Ho posarem en comú a la videotrucada del dia 26 de maig.
CIRCUIT SENSORIALResultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Construeix un circuit sensorial amb material de diferents textures que tinguis a casa. Passa-hi per sobre descalç i fes que els membres de la teva família també hi passin. Pots fer-ho segons aquest exemple:



1h
Materials de diferents textures
Recull en un paper les diferents sensacions que heu sentit. 
Fes fotos i ens les envies al següent enllaç:



Entrega lliure
Material ampliació
Sabíeu que l’esmalt dental s’assembla molt a la closca d’ou?
Tots dos estan compostos per una substància que s’anomena CALCI.
Us proposem fer un experiment. Llegiu-lo en aquest petit text instructiu:

Necessitareu:
.- Un ou
.- Un got on hi càpiga l’ou.
.- Coca-Cola

1.Agafeu l’ou i poseu-lo dins el got.
2.Afegiu Coca-Cola fins que l’ou quedi cobert.
3.Deixeu passar 1 o 2 dies i traieu l’ou de dins el got.
4.Observeu-lo bé.

Com ha quedat? 
Imaginem-nos que l’ou és la nostra dent! Tal i com ens van explicar els experts en les videotrucades, MOLT ALERTA AMB EL CONSUM DE SUCRE!
Les begudes com la Coca-Cola destrueixen poc a poc el calci de les nostres dents i el debiliten.

Divendres 15/05/20

Bon dia tribu! Us deixem les tasques d’avui amb una bonica frase en anglès perquè… no volem que deixeu mai de somiar!


EVERYTHING WILL BE ALRIGHT!



Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
ESCOLTEM UNA CANÇÓ!



Resultat d'imatges per a "pin cartoon"
A continuació trobaràs una cançó sobre els sentits de la Damaris Gelabert ( enllaç ). Escolta-la atentament i omple els buits de la següent fitxa
30 minuts
Fitxa de treball, llapis i goma.
Quan ho tinguis acabat, fes una foto i envia-la al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r  
Dijous, 21 de maig del 2020
OBRA LA BOCA!



Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Ara que ja ets tot un expert en dents i comences a descobrir el món dels sentits et proposem que agafis un mirall i observis la teva boca atentament.Què hi veus a part de la dentadura? Per què et serveixen aquestes parts? Què passaria si te’n faltés alguna? Escriu-ho en un paper i porta-ho a la videotrucada.  

 30 min.


NO ens heu d’enviar res.

Ho heu de tenir preparat pel dimarts 26 de maig per la videotrucada de les 11:00h
DETECTA ELS ERRORS!


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
En el següent vídeo, s’us faran una sèrie de multiplicacions. Haureu d’estar molt atents i detectar quines errades hi ha.
Agafa un paper i un llapis, anoteu els errors i corregiu-los. 
30 minuts
Vídeo: enllaç

Paper i llapis
Fes una foto i ens l’envies al següent enllaç:
Entrega lliure
RESOL ELS PROBLEMES

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
A l’aula hem estat treballant els problemes. A continuació en trobaràs set. 

Hauràs d’escollir-ne cinc, resoldre’ls i penjar-los en el següent enllaç: 1h

Full de problemes, clica aquí.
Ho has de fer a mà. Pots copiar-los en un full o imprimir-lo i fer-hi una foto

Recorda que per resoldre’ls has de seguir els tres passos: esquema, operacions i resposta.
Data màxima d’entrega: 26-05-2020
MEMORY... AND GENIALLY!


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Recordeu la presentació de Genially sobre la salut bucal en anglès? Feu-hi una nova ullada per recordar tot el vocabulari nou.
Per anar-lo treballant, us proposem dues activitats diferents.
En l’apartat de recursos trobareu un memory. El podeu imprimir i retallar per jugar-hi. Si ho podeu fer en un full una mica més gruixut millor. Si no, podeu pintar la part de darrere perquè no es vegin els dibuixos a través del paper. Jugueu-hi les vegades que vulgueu i passeu-ho molt bé!
Per altra banda, en l’altre enllaç trobareu una activitat de TRUE-FALSE de diferents coneixements sobre la salut bucal en anglès. Simplement heu de clicar sobre l’enllaç i sel·leccionar cert o fals en funció de la frase que tingueu. Gaudiu-ne! 
1 hora
Genially presentation to revise: link

Memory (link)

True-false: link


Dimecres 13/05/20

Hola tribu! Com esteu? Sabíeu que avui fa 278 anys que es va fer la primera interpretació del Messies de Händel? Segur que l’heu sentit més d’una vegada, però per a què en podeu gaudir un cop més, us posem l’enllaç https://youtu.be/VI6dsMeABpU  Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Recordatori 🔊 fa unes setmanes us vam demanar que féssiu un dibuix o escrivíssiu una carta, poema... pel personal sanitari de la comarca de la Garrotxa. Dissabte farem l'última entrega de les vostres creacions del cor cap al cor. Us animem a presentar-ne al vostre referent si no heu pogut. MOLTES GRÀCIES!💗

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
ORAL HEALTH

Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
En el link que de l’apartat “Recursos”, trobareu una presentació amb vocabulari divers en anglès sobre la salut dental. Observeu la presentació i pareu molta atenció a les imatges i a les corresponents paraules. Gaudiu-ne! 
30 minuts


EXPLIQUEM A EN BUBA COM ES MULTIPLICA PER DUES XIFRES

Resultat d'imatges per a "pin cartoon"
Benvolguts alumnes!
Durant el segon trimestre vau aprendre a multiplicar per dues xifres. Sabem que en sou  tot uns experts! Per això us proposem aquest petit repte:
A l’escola d’en Buba li han demanat que calculi aquesta multiplicació: 
8.752
  x 25  
però, ell no en sap. El pots ajudar? Grava’t amb vídeo tot explicant com ho faries tu per saber-ne el resultat. Segur que li agradarà molt la teva explicació! 
30 minuts
Mòbil per gravar-te
Penja la gravació al següent enllaç: clica aquí
Entrega lliure
MULTIPLICACIONS DE DUES XIFRES


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Per practicar et proposem una sèrie de multiplicacions. Les pots copiar i fer en un full, o en una pissarra.
Les multiplicacions són:
2.637
x   36

1.973
x   58

9.245
x   19

8.020
x   34
1h
Full per copiar les multiplicacions i llapis o pissarra i retoladors de pissarra. 
Quan hagis resolt totes les multiplicacions, escriu amb lletres el seu resultat.
Fes una foto i ens  l’envies al següent enllaç.
Data d’entrega màxima: 21-05-2020
REPASSEM LES TAULES DE MULTIPLICARResultat d'imatges per a "pin cartoon"

Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Tal i com ja us hem anat recordant a les videotrucades, us recomanem que aquests dies aneu repassant les taules de multiplicar.
Per ajudar-vos en aquest procés us enviem uns materials molt divertits.
Cartrons de bingo clica per veure'ls.
Peces petites per marcar els números (fesols, blat de moro, fitxes de colors, trossos de paper…)
Dels 24 cartrons que trobareu en el document, escolliu els que vulgueu i imprimiu-los o copieu-los en un paper.
Guardeu-los bé, juntament amb les peces per marcar els números.
NO ens heu d’enviar res.

Ho heu de tenir preparat pel dijous 21 de maig (farem un bingo en la videotrucada a les 11h).
QUÈ FA EN FREDERIC?
Hola nois!
Aquests últims dies hem estat treballant les dents i la seva funcionalitat. Ens agradaria que veiéssiu el següent vídeo:
i descobríssiu què fa el nostre amic Frederic. Anota quines 
parts del seu cos utilitza i perquè li serveixen. Ho has de fer a mà i fer una fotografia.  30 minuts
Full, llapis i goma.
Mòbil per gravar.
Envia-ho al següent enllaç  
Entrega lliure
Material ampliació
ENGLISH READING:

Si algú té ganes de llegir un conte en anglès… Cliqueu aquí!
Segur que anant en cotxe heu demanat vàries vegades als vostres pares “Que ja hem arribat?”. En aquesta història us sentireu identificats!

Gaudiu-ne!


Dilluns 11/05/20


Bon dia tribu! Esperem que estigueu totes i tots molt bé!

Preparats per començar una nova setmana? SOM-HI!

Us deixem les tasques d’avui amb una frase sobre la felicitat de la coneguda història “El petit príncep”. 


Esperem que us hagi agradat! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
D’ESGLAÓ A ESGLAÓ



Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
Dibuixeu en un paper l’escala de conversió que hem estat treballant. Han d’aparèixer els LITRES, DECILITRES, CENTILITRES I MIL·LILITRES.
A sobre de cada esglaó hi haureu de posar un recipient que contingui líquids i que estiguin mesurats amb aquesta unitat en concret. Podeu:
.- Fer un dibuix del recipient.
.- Fer una foto i enganxar-la.
.- Retallar imatges de les revistes.
.- Buscar imatges per internet, imprimir-les i enganxar-les.
1 hora
Paper, llapis i  recipients de líquids.
Feu una foto a la composició que hagueu fet i envieu-nos-la en el següent enllaç
Entrega lliure
ENGLISH: Activity 6 “Let’s think about it!”


Resultat d'imatges per a "feedback drawing"
Good morning everyone!

Durant aquests dies he rebut molts correus dels nens i nenes de la tribu dels misteris. Tots m’heu anat dient que ja heu vist els vídeos dels vostres companys. En general, tots m’heu explicat que coincidiu en les vostres rutines
Ara el que farem serà reflexionar sobre el confinament. Intenteu respondre a la següent pregunta sobre la importància d’estar-se a casa:

Why is it important to stay at home these days? 

Et donem unes quantes possibles respostes a aquesta pregunta. Escull les que siguin correctes (n’hi ha més d’una):

.- Because we are on holidays.
.- Because there is a disease called coronavirus.
.- Because there is an electrical problem in the school.
.- Because there is a terrible storm in Olot.
.- Because we help nurses and doctors.
.- Because the volcanoes exploded.
.- Because we protect the people.
.- Because aliens arrived to the Earth.
1 hora
Ordinador

Diccionari anglès-català
Si no enteneu bé l’activitat o no sabeu com enfocar-la, no dubteu en enviar-me un correu electrònic per aclarir-ho.

Si teniu algun dubte amb alguna paraula podeu consultar en aquest diccionari anglès-català i català-anglès: clica 

Envia’m les respostes correctes per correu electrònic: a la Laia

Pots escriure la pregunta i les respostes directament en el correu.
Entrega lliure

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Durant el segon trimestre, vam treballar el text instructiu. A partir del model de com rentar-te les mans, heu d’escriure un text instructiu explicant com s’han de rentar les dents. També, us podeu ajudar del primer vídeo d’aquesta seqüència.
2h
1r vídeo de la seqüència, model text rentar mans, paper, llapis i colors
El text ha d’estar escrit a mà. Feu una foto i envieu-la al següent enllaç 

Data màxima d’entrega: 19-05-2020
Material ampliació


Busqueu per internet o en algunes revistes imatges de recipients que es mesurin amb les unitats de la part superior de l’escala: DECALITRES, HECTOLITRES i QUILOLITRES.

Divendres 08/05/20


Hola tribu! Com esteu? Ja som DIVENDRES!  Us proposem les següents tasques perquè volem que APRENGUEU MOLT i us ho passeu GENIAL! També ens agradaria que no deixessiu de llegir perquè:

              

Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
FES UNA MAQUETA D’UNA DENTADURA


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Us proposem construir una dentadura de nen o d’adult amb material que tingueu: plastilina, cartolina, goma Eva, peces de Lego… Si no teniu cap material, podeu dibuixar-la i pintar-la en un full. 2 hores
Plastilina, cartolina, goma Eva, peces de Lego, fulls, llapis de colors...
És important que tingueu com a referència el  full explicatiu i les activitats que hem realitzat. Quan l’hàgiu acabat, feu una foto, ens dieu quin tipus de dentadura és (nen o adult) i l’envieu en el següent enllaç
Data màxima d’entrega: 21 de maig de 2020
PROBLEMES DE LITRES!




Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Si cliques aquest enllaç veuràs una fitxa de problemes relacionats amb les unitats de capacitat i amb la teva vida quotidiana.  1 hora

Veuràs set problemes i has d’escollir els cinc que t’agradin més i resoldre’ls. És important realitzar totes les parts del problema. Quan els hagis resolt, fes una foto i envia-la al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r
Dijous 14 de Maig del 2020
ELS MESURADORS DE LÍQUIDS

Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
A partir de la imatge següent: clica l'enllaç.
Pensa per a què serveix cada un dels mesuradors i el lloc on es troba habitualment.  30 minuts

Escriu-ho en un paper i guarda-ho perquè en parlarem a la propera videotrucada. NO S’HA D’ENVIAR A LES REFERENTS. 
Es posarà en comú a la videotrucada del dia 19 de Maig del 2020.

Dijous 7/05/20

CONCURS COMENTARI EXPLORADOR, Ja has participat?



Instruccions per participar:


Enllaç per participar:
http://elgoigdellegir.escolapia.cat/p/deixa-el-teu-comentari-des-de-ja-mateix.html

Quins llibres són exploradors de 3r? Aquí un reciordatori

Felicitats lectors!

Dimecres 06/05/20

Hola tribu! Com esteu? Ara que ja podeu sortir podeu aprofitar per fer una mica d’esport a l’aire lliure. És més divertit que fer-ho a casa tancats! Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

RECORDEU que:
  • L’enviament de tasques s’ha de fer mitjançant l’enllaç que us oferim en cada una d’elles i sempre utilitzant el vostre correu.

  • Heu d’anar realitzant les tasques que teniu en retard per tal d’anar avançant en el vostre procés d’aprenentatge.

  • Heu d’enviar a cada referent l’acús de rebut dels informes del segon trimestre.

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
ETS TOT UN EXPERT!


Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Sabem que ja ets un expert en conversions de litres! Has de realitzar la fitxa que trobaràs en aquest enllaç 30 minuts

La pots imprimir o copiar-la en un paper. Quan hagis acabat l’activitat, fes una foto i envia-la al següent enllaç 
Dijous 14 de maig del 2020
MITJOS I QUARTS! Resultat d'imatges per a "experimento dibujo"
Ara treballarem els litres, els mitjos i els quarts d’una manera divertida. A continuació, tens una fitxa  que has de realitzar. Clica a l’enllaç següent   30 minuts

La pots imprimir o copiar-la en un full. Quan la tinguis feta, fes una foto i envia-la al següent enllaç 
Dijous 14 de maig del 2020
PINTA LES DENTS!


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
A continuació, tens una fitxa sobre els tipus de dents. Has de realitzar l’activitat  atentament. Si tens dubtes o vols consultar-ho una altra vegada pots utilitzar el document que vas haver de llegir en la tasca de dilluns. 1 hora
Fitxa, clica aquí
Pots imprimir el document o calcar els dibuixos i copiar l’activitat en un full .
Quan ho tinguis acabat, fes una foto i envia-la al següent enllaç
Data màxima d’entrega: 14 de maig de 2020
ENGLISH: Activity 5 “Let’s share our videos”


Share icon clipart white image Share Button Outline - White Share Icon Png Free PNG Images ... image
Accedeix a la carpeta de Drive compartida de tasques de 3r “English routines” i obra les carpetes “Activity 3: graella+frases” i “Activity 4: speaking video”.

Mira els vídeos i frases que han fet els teus companys sobre les rutines que fan o no durant el confinament. 

Compara-les amb les teves.
Observa si hi ha gaires diferències amb les rutines que fan ells i que fas tu. 1 hora
Carpetes Drive compartides
Escriu-me un correu explicant-me si hi veus molta o poca diferència: Laia

Pots utilitzar les frases següents:

.- Hello Laia! My friends’ routines are very similar from my routines. Bye bye!

.- Hello Laia! My friends’ routines are very different from my routines. Bye bye!
Entrega lliure

Dilluns 04/05/20

Hola tribu! Com esteu? Ahir va ser el dia de la Mare. Ho vau celebrar? 

Esperem que passéssiu un molt bon dia amb la vostra mare. Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!




Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
LA NOSTRA HIGIENE BUCAL


Resultat d'imatges per a "pin cartoon"
Hola nois i noies!
Durant aquestes setmanes hem treballat els usos de l’aigua. Un d’ells està relacionat amb la nostra higiene bucal. Sabeu com s’ha de fer un correcte raspallat de dents?
A continuació, trobareu dos vídeos en castellà. El primer explica detalladament com s’ha de fer i el segon en fa un resum molt ràpid. Mireu-los tots dos i traieu-ne les vostres pròpies conclusions. (Vídeo 1 i vídeo 2).
30 minuts
Vídeo 1: enllaç
Vídeo 2: enllaç
Vídeo 3 (per provar el bon raspallat de dents):
El següent (Vídeo 3) és una presentació en 3D sobre quins són els moviments que s’han de fer exactament i quins no. Seria interessant que mentre aneu visualitzant el vídeo ho provéssiu vosaltres mateixos amb el vostre raspall de dents. Penseu a raspallar també la llengua al final de tot!

MAPA CONCEPTUAL


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
A continuació, tens un text explicatiu sobre les dents. Llegeix-lo atentament i completa el mapa conceptual.
1 hora
Text explicatiu, clica a l'enllaç

Mapa conceptual, clica aquí
Pots imprimir o copiar el mapa conceptual en un paper. Quan ho tinguis acabat, fes una foto i envia-la al següent: enllaç
Data màxima d’entrega: 12 de maig del 2020
QUANTS RECIPIENTS NECESSITAREM? 


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
Agafeu una ampolla d’aigua buida (1’5 o 2 L). A continuació, busqueu tres petits recipients de diferents capacitats que tingueu per casa (per exemple: tasses, gots, pots…).
En primer lloc, agafeu un dels tres recipients que heu trobat i ompliu-lo d’aigua. Tireu aigua dins l’ampolla fins que quedi plena. Apunteu en un paper quants recipients heu necessitat per omplir-la fins a dalt.
Fes el mateix amb els altres dos recipients.
Finalment, fes una foto dels tres recipients amb el paper on has apuntat les dades. 1h
Ampolla d’aigua buida

Tres recipients petits de diferents capacitats

Aigua

Paper i llapis
Envia’ns la foto en el Google Formularis següent: http://bit.ly/tasques3r
Entrega lliure
CONVERTIM TOT SALTANT!


Resultat d'imatges per a "idea cartoon"
A l’aula vam treballar la conversió de les mesures de capacitat (de litres a centilitres i de litres a mil·lilitres). Amb aquesta imatge ho podreu recordar. Clica-hi.
A continuació, us proposem un joc. Necessitareu l’ajuda d’algun familiar. El joc consisteix en el següent:
1. Escriu en un paper ben grans les paraules: LITRE, DECILITRE, CENTILITRE I MIL·LILITRE. 
2. Posa-les a terra, una al costat de l’altra. Representaran els esgraons de l’escala de conversió.
3. T’hi hauràs de posar a darrere i el teu familiar et donarà unes directrius perquè converteixis algunes mesures de capacitat. Les directrius seran les següents:
5 litres = … centilitres
4 litres = … mil·lilitres
12 litres = … centilitres
97 litres = … mil·lilitres
1 litre = …   mil·lilitres
4. Hauràs d’anar saltant fins la mesura que se’t demani i dir-ne el resultat.
5. Observa el següent vídeo on hi trobaràs un exemple del joc. Clica-hi 1hora

Imatge de les unitats de capacitat i les conversions

Papers per apuntar

Càmera de vídeo
Grava’t en vídeo i envia’l al següent enllaç: http://bit.ly/tasques3r    
Dimarts, 12 de Maig de 2020
Material ampliació
ENGLISH ACTIVITY:
Escolta la següent cançó on els membres del Tiger Team ens expliquen les seves rutines diàries. És molt xula. Escolta-la, balla-la i canta-la!
Es titula: “What do you do every day?”. Us deixo també la lletra en el següent enllaç.


Dimecres 29/04/20

Hola tribu! Com esteu?Avui és el dia de la dansa i no tenim cap ball que ens identifiqui. Us encoratgem a crear una coreografia ben misteriosa. Ens agradaria veure-la. Envieu-nos-la.  Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
REFLEXIONEM SOBRE EL DECÀLEG!
Penja el decàleg a un lloc visible de la casa. 1h
Cada dia, hauràs d’anar marcant al costat de cada indicació si ho has dut a terme.
Si ho has fet, escriu un tick verd al costat. Si no ho has fet, escriu una creu vermella al costat.
Al cap d’una setmana hauràs de mirar els resultats i respon les següents preguntes:

.- Ets capaç de millorar els teus hàbits? Com?

.- Creus que aquests hàbits els podeu dur a terme tots el membres de la família? Per què?

.- Quines de les indicacions del teu decàleg són les que costen més? Per què?


Fes una foto al decàleg i a les preguntes i penja-les en el Google Formularis següent:
Data màxima d’entrega 12-05-2020
EL LLETER 
Benvolguts alumnes!
Durant aquestes últimes setmanes hem estat treballant l’aigua i els seus usos personals i socials. En algunes de les activitats que hem fet, heu hagut de mesurar-la. Ja sabeu que s’utilitza l’unitat de mesura “LITRES”.
Per començar, intenta resoldre aquest repte matemàtic. Et pot anar bé provar-ho a casa amb aigua i recipients que tinguis.
REPTE MATEMÀTIC:  30 minuts 
EL LLETER. Un lleter disposa únicament de dues gerres de 3 i 5 litres per mesurar la llet que ven als seus clients. Com podrà mesurar 1 litre sense llançar llet? 


Entrega lliure 
ENGLISH ROUTINES (Activity 4)
Graveu un vídeo sobre vosaltres explicant quines accions feu i quines no feu durant aquests dies de confinament a casa (han d’aparèixer entre 4 i 10 paraules del vocabulari treballat, vosaltres les escolliu). Si voleu podeu gravar-vos fent aquesta acció o ensenyant el material que necessiteu per fer-ho. Deixeu anar la vostra imaginació i sigueu ben originals! 2h
Càmera de vídeo

Objectes que vulgueu ensenyar
Per tenir una idea sobre com fer l’activitat, podeu mirar el meu exemple.

M’ho haureu d’enviar per correu electrònic: Laia
Data màxima d’entrega: 12 de maig del 2020
Material ampliació
Visualitza els següents vídeos sobre els usos socials de l’aigua:
Fes un vídeo o un mural explicant a la gent sobre què podem fer a nivell mundial per no contaminar l’aigua dels rius, mars, llacs, oceans...


Dilluns 27/04/20

Hola tribu! Com esteu? Comencem la setmana amb moltes ganes de que aprengueu perquè vosaltres sou els PROTAGONISTES! Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
POTS MILLORAR EL TEU DECÀLEG? 
Creus que pot haver més indicacions en el teu decàleg? Mira les tasques que han fet els teus companys a la carpeta compartida i complementa el teu decàleg. 

Fes una llista de les indicacions que creus que falten en el teu decàleg i penja-la en el Google Formularis següent: 1h
Entrega lliure
COMPARTIM ELS NOSTRES PROBLEMES!
Ves a la carpeta compartida on trobaràs els problemes que han creat els teus companys. 1h
Llegeix els problemes atentament i escull els tres que t’agradin més.
Full i llapis
Escull-ne tres, resol-los a mà en un full, fes-hi una foto i penja-la en el següent enllaç:

Data màxima d’entrega: 5 de maig de 2020
LES MULTIPLICACIONS EN EL NOSTRE DIA A DIA
Pensa en quines situacions del teu dia a dia utilitzes les multiplicacions. Tens diferents opcions per fer-ho: 30'
.- Escriure-ho en un paper o a l’ordinador.
.- Fer un dibuix que ho representi.
.- Explicar-ho en un vídeo

Pots enviar-nos-ho en el següent enllaç: 
Entrega lliure
ENGLISH ROUTINES (Activity 3)
En l’activitat d’anglès anterior vas haver d’escriure les rutines en una graella i marcar si aquests dies de confinament les fas o no. Hauràs rebut el meu retorn explicant-te alguns conceptes importants. Tenint en compte aquest correu i les correccions que has hagut de fer, fes la següent activitat.
Agafa l’activitat anterior i, al costat de cada fila, escriu la frase correctament tenint en compte si és positiva o negativa. Consulteu l’exemple per tenir més clar el funcionament de l’activitat (hi trobareu dos exemples).
1h
Full de l’activitat 2

Exemple per consultar: clica aquí
Ho has d’escriure en un document Word o a mà en un full (i fer-hi una foto) i enviar-m’ho per correu electrònic: Laia
Data màxima d’entrega: 7 de maig de 2020
Material ampliació
Curiositat: Si observes bé la taula del 9 veuràs que els resultats tenen alguna cosa especial, que les altres taules no tenen. Sabries dir quina és?

Divendres 24/04/20


Hola tribu! Com esteu? Ja acabem la setmana i no volem que la vostra llavor d’aprenentatge deixi de créixer per això, us proposem les tasques següents. Esperem que us agradin! Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!  

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
DECÀLEG DEL BON ÚS
Amb els retorns que t’hem fet i les videotrucades on hem parlat de tot el que heu après pensem que pots fer el decàleg del bon ús. 2h
Què és un decàleg? És una llista de deu consells o indicacions per dur a terme correctament una tasca.
A continuació, us en deixem un exemple sobre l’ús energètic. Vosaltres l’haureu de fer sobre l’ús responsable de l’aigua a casa
Cliqueu l’enllaç per veure el model
Feu el vostre decàleg amb la vostra imaginació, en cap cas heu de copiar l’exemple.
El vostre decàleg haurà d’estar fet a mà. Feu-hi una foto i penjeu-la en el Google Formularis següent: 
Data màxima d’entrega: Dimarts, 5 de Maig de 2020
CREADORS DE PROBLEMES
Crea un problema que s’hagi de resoldre a partir d’una multiplicació. 30’
Paper i llapis
Quan l’hagis pensat, escriu-lo en un paper, fes-hi una foto i penja-la en el següent enllaç:

Data màxima d’entrega: Dimecres, 29 d’abril del 2020
DÒMINO DE TAULES
A continuació, trobareu un dòmino de taules perquè les pugueu anar practicant aquests dies.
Penseu que és molt important revisar les taules per fer correctament les multiplicacions.
Dòmino de taules
clica l'enllaç


Material ampliació
English activity:

Llegeix la següent història titulada “King Midas”. Segurament ja l’hauràs sentit alguna vegada. Clica l'enllaç i gaudeix!

Si tens algun dubte sobre el significat d’alguna paraula ho pots buscar en el següent diccionari anglès-català: https://www.diccionaris.cat/

Quan l’hagis llegit i entès bé, pots gravar-te en vídeo o veu fent un resum en anglès d’aquesta bonica història. Si ho prefereixes, ho pots escriure-ho en un full o bé fer un dibuix del moment que t’hagi agradat més.
Si ho vols pots enviar-m’ho per mail: laia.peracaula@olot.epiaedu.cat 

Dimecres 22/04/20

Hola tribu! Esteu preparats per Sant Jordi? Ja teniu el llibre?  Si no és així, podeu anar a l’enllaç de la mediateca de l’escola. Segur que trobeu algun llibre interessant! Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!  

Recordeu que:
- Heu d’enviar a cada referent l’acús de rebut de les notes del segon trimestre.
- Per obrir els links que us proposem és important fer-ho des del correu dels vostres fills per tal de que funcionin adequadament.

Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
MULTIPLIQUEM TOT PINTANT!
A continuació, et donarem unes fitxes per seguir repassant les taules i les multiplicacions d’una xifra. Hauràs de calcular-ho i pintar-ho del color corresponent. 1.5h
Clica en aquest enllaç per descarregar-te les fitxes.

Pots enviar-nos-ho en el següent enllaç: 
Entrega lliure
ROUTINES IN ENGLISH (Activity 2)
Busca la llista de rutines que vas escriure en l’activitat d’anglès de l’últim dia. Escriu aquesta llista en la graella següent i marca amb una creu quines coses pots i quines coses no pots fer durant aquests dies de confinament.
Fixeu-vos en l’exemple de la primera fila, us ajudarà. 30’
Graella per omplir: enllaç

Si teniu cap dubte amb alguna paraula, podeu consultar el vídeo de l’activitat anterior. El personatge us especifica el seu significat.

També podeu consultar en aquest diccionari anglès-català i català-anglès: recurs 
Ho hauràs d’escriure en el document Word o a mà en un full (i fer-hi una foto) i enviar-m’ho per correu electrònic: a la Laia
Data màxima d’entrega: 28 d’abril de 2020
QUÈ PUC FER PER MILLORAR EL MÓN DES DE CASA?
Després d’haver fet aquesta experimentació de rentar-te les mans pensa des de que et lleves fins que vas a dormir quines accions requereixen de l’ús de l’aigua. Escriu una llista de totes aquestes rutines i d’aquestes digues quines podries millorar perquè fossin més sostenibles (dutxar-se en comptes de banyar-se…).  1h 30 minuts.


Entrega lliure

Dilluns 20/04/20

Hola tribu! Com esteu? Comencem la setmana amb moltes ganes de que aprengueu tot divertint-vos. Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!  


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
FES DE MESTRE!
En la següent activitat, et demanem que facis de mestre. En l’enllaç  hi trobaràs unes operacions. Les hauràs de mirar molt bé i pensar un enunciat pel problema. A continuació hauràs de fer l’esquema i escriure la resposta. Deixa anar la teva imaginació! 1h
Clica en aquest enllaç per realitzar l’activitat.
Hauràs d’escriure-ho en un full a mà o a ordinador i penjar-ho en el següent enllaç:
Clica  
Dimarts, 28 d’abril de 2020
EXPERIMENTEM AMB L’AIGUA!
Ara toca experimentar! Hauràs de rentar-te les mans de dues maneres diferents: 2h
1- Amb l’aixeta oberta tota l’estona.
2- Tancant l’aixeta quan te les ensabones.
Abans de començar hauràs de posar un recipient a sobre la pica per recollir tota l’aigua que hauràs utilitzat.
Quan ho hagis fet de les dues maneres, amb els objectes que tens a casa hauràs de mesurar la quantitat d’aigua que hi ha a cadascun dels dos recipients.
Consell: pots utilitzar un mesurador, una ampolla d’aigua o una olla (has de saber quina quantitat d’aigua hi cap), etc.
Finalment, hauràs de respondre a les següents preguntes:
.- En quin cas has utilitzat més aigua? En l’1 o el 2?
.- T’han quedat les mans igual de netes en les dues ocasions? Creus que és necessari tenir l’aixeta oberta mentre t’ensabones?
.- Quina creus que és la manera més responsable d’utilitzar aigua?
.- Digues quants litres d’aigua aproximadament has gastat en el cas 1 i en el 2.
Recipients per emmagatzemar l’aigua
Objectes per mesurar la quantitat d’aigua (mesurador, olla, ampolla d’aigua…)
Contesteu les preguntes en un full i feu fotografies o vídeos de com heu dut a terme l’experiment. Pengeu-ho tot en el Google Formularis següent:
Dimarts, 28 d’abril de 2020
DAILY ROUTINES IN ENGLISH
Benvolguts alumnes! Avui comencem una nova temàtica sobre les accions que fem cada dia: les rutines. Ho relacionarem amb el que podem i no podem fer aquests dies de confinament a casa. Tot això ho farem des de l’àrea d’anglès! 1h
Per començar, mireu i escolteu atentament el següent vídeo. Parla sobre el meu dia a dia (quan no estem confinats a casa). Apareix tot el vocabulari que treballarem.
Del que haureu vist en el vídeo, feu una llista en anglès de 10 coses que fem en el nostre dia a dia. Podeu veure el vídeo les vegades que facin falta!

Paper i llapis

Si necessiteu buscar alguna paraula al diccionari podeu utilitzar aquest (anglès-català i català-anglès): Clica 
No cal que m’envieu per correu aquesta llista però sí que és important que la guardeu. La necessitareu per fer la propera activitat d’anglès.
Si teniu dubtes o no sabeu com enfocar l’activitat podeu enviar-me un correu i us ajudaré: Correu Laia 

Material ampliació
Vols ser un expert en les taules de multiplicar? Clica els següents enllaços i aprèn d’una manera divertida. 

Repte Sant Jordi 🐉🌹📖

Hola tribu! La diada de Sant Jordi és molt especial a la nostra cultura i tradició. Com bé sabeu sempre ho celebrem amb els nostres fillols i és per això que no volem que el confinament ens ho privi.

Hem pensat que els hi explicarem la llegenda de Sant Jordi entre tots i els hi enviarem. Instruccions:

  1. Llegeix la llegenda de Sant Jordi clica
  2. Filma't mentre ho fas. Quan ho tinguis fet, 
  3. envia el fitxer a la teva referent omplint el formulari del següent enllaç  

MOLT IMPORTANT!!

- Tots el vídeos i fotos s'haurien de realitzar en posició horitzontal.

- Termini per enviar- ho fins el 22 d'abril a les 10h del matí.



PER SANT JORDI ROSES, LLIBRES.... I FILLOLS!!


Divendres 17/04/20

Hola tribu! Com que a l’abril cada gota val per mil  les vostres tasques no poden valdre menys! Ànims! TOT ANIRÀ BÉ!  

Com us sentiu aquests dies? Què passa pels vostres caps? Escriviu-ho en un full i ens ho podeu enviar.


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
Collage 
Feu un collage que representi els bons i mals usos de l’aigua. Podeu buscar fotos per internet o bé podeu fer-les vosaltres mateixos. També es pot fer a partir de dibuixos que hagueu fet. En una part del full hi haurà els bons usos i en l’altra els mals usos. 2h

Condició: En aquest collage no poden aparèixer ni lletres ni números. Només imatges. Ha de ser fet a mà.
Quan ho tingueu fet, pengeu la tasca en el Google Formularis següent. http://bit.ly/tasques3r
Dilluns, 28 d’abril del 2020
OMPLE ELS BUITS!
En el següent exercici també haureu de fer unes multiplicacions. En aquest cas però seran una mica diferents. Haureu d’omplir els forats buits amb el nombre correcte. Les pots copiar i fer en un full, o en una pissarra. 30’
Clica en aquest enllaç per realitzar les multiplicacions.
Fes una foto de les multiplicacions resoltes i ens  l’envies al següent enllaç:
Dijous, 23 d’abril del 2020
RESOLEM PROBLEMES!
A l’aula hem estat treballant els problemes. A continuació en trobaràs set. Hauràs d’escollir-ne cinc, resoldre’ls i penjar-los en el següent enllaç: 1h
Clica en aquest enllaç per realitzar els problemes.
Ho has de fer a mà. Pots copiar-los en un full o imprimir-lo (i fer-hi una foto). Recorda que per resoldre’ls has de seguir els tres passos: esquema, operacions i resposta.
Dimarts, 28 d’Abril del 2020


Dimecres, 15 d'abril

Hola tribu! Com esteu? El científic Leonardo da Vinci afirmava que “l’aigua és la força motriu de la naturalesa”; esperem que la realització de les tasques proposades us permetin reafirmar aquesta frase tan cèlebre. Gaudiu-les! TOT ANIRÀ BÉ!  


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
L’aigua
Benvolguts alumnes. Abans de començar el confinament, a l’aula havíem parlat sobre els estats de l’aigua i l’escalfament global. Ho recordeu?
A continuació trobareu un vídeo sobre l’aigua: Clica l'enllaç
Visualitzeu-lo, reflexioneu i traieu les vostres pròpies conclusions.
Temps de dedicació: 30’

Resol el qüestionari de l’aigua
A partir del vídeo que heu visualitzat, completeu les preguntes  (a mà o en un document Word) que se us fan en aquesta fitxa. Clica l'enllaç.


Quan ho hagueu contestat pengeu la tasca en el Google Formularis següent 

Temps de dedicació: 1h
Dimarts, 21 d’abril del 2020
Les multiplicacions: ho sabries explicar?
El primer trimestre vam començar a aprendre les taules de multiplicar i a fer multiplicacions per una xifra.
Ara et demanem que ens expliquis a la teva manera com ho faries per explicar a un company com es fan.

Fes una foto, un vídeo, un text.... El que prefereixis per explicar-nos-ho
Entrega lliure
Les multiplicacions: posem-ho en pràctica
Per practicar et proposem una sèrie de multiplicacions. Les pots copiar i fer en un full o en una pissarra.
Les multiplicacions són:
 3.568x9=
9.854x 3=
12.514 x6=
25.630x5=
45.236x2=
Fes una foto de les multiplicacions resoltes i ens l’envies en aquest enllaç
Dijous, 23 d’Abril del 2020



CARTES DES DEL COR i PEL COR 💟


Hola alumnes i famílies!

Us volem llençar un repte d'escola: Cartes des del cor i pel cor.
Estem vivint uns moments molt especials i molt difícils per a tothom. Com bé sabeu hi ha gent que està patint aquesta situació des de primera línia o bé perquè està malalt o perquè des dels seus llocs de treball (personal neteja, infermeres, auxiliars d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, administratives i voluntaris) està ajudant a  les persones ingressades perquè se’n surtin al més aviat possible. Amb el seu esforç estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.
És per això que pensem que com a escola hauríem de poder enviar missatges d'agraïment esperança a tot aquest col·lectiu. Ajudem i compartim el nostre suport a totes les persones que ho fan possible i també a les que estan patint.
Els vostres dibuixos, escrits, imatges... ajuden a expressar emocions i poden ajudar d’altres persones a expressar-les i a fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada.
Tot el material que recollim ho farem arribar a l'Hospital d'Olot i ells ho distribuiran entre TOT el personal i els CAP's de Sant Joan les Fonts, Besalú i Olot.
Necessitem que enviïs el teu missatge de suport/escalf al teu referent.

Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!

Junts ens en sortirem, tot anirà bé 🌈😘



Divendres, 3 d'abril

Hola tribu! Com esteu? Obriu la finestra de l’aprenentatge i realitzeu aquestes tasques! Una forta abraçada a tots! TOT ANIRÀ BÉ!


Fixeu-vos que seguim tenint data d’entrega de les activitats. Pareu atenció en els comentaris marcats en color groc.


Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari
Entrega
QUI L’ENCERTA, L’ENDEVINA!
Us proposem treballar la llengua catalana d’una manera divertida: heu de resoldre les deu endevinalles. Segur que les encerteu totes!
Les endevinalles
les tens a l'enllaç.

Ens podeu enviar les respostes escrites en un Word!
Entrega lliure
ACROSTIC POEM
Recupereu l’acròstic que vam fer en anglès a l’aula. Recordeu que tots vau fer el vostre i us el vaig corregir?
Us vaig demanar que el passéssiu a net i el decoréssiu per la setmana següent.
Paper amb l’acròstic
corregit

Full de color

Colors de fusta,
retoladors, enganxines,
etc.
Ara voldríem que ens entreguéssiu aquesta feina. Feu-hi una foto i envieu-la per correu electrònic a la Laia.
Dimecres, 15 d’abril del 2020
¿TE ATREVES CON LOS TRABALENGUAS?
Escoge dos trabalenguas de los propuestos y apréndetelos.
Nos gustaría mucho que nos enviaras un vídeo recitando los dos trabalenguas que has aprendido. Así sabremos cuáles te han gustado más. Nosotras te daremos nuestra opinión.
Dilluns, 20 d’abril de 2020.
ELS VALORS
Et proposem que miris un vídeo sobre el valor de ser generós, de compartir.
Aquí tens l’enllaç
al You tube:
Comenta’ns el que vulguis sobre el vídeo i sobre aquest valor i ens ho fas arribar mitjançant el correu.
Entrega lliure.
Repte
matemàtic
La vida està plena de reptes! Nosaltres et proposem aquest. A veure si el saps resoldre!

Imprimeix l’activitat i omple-la a mà amb els nombres necessaris. O bé també podeu fer el dibuix i omplir-lo.
Feu-hi una foto i envieu-nos les respostes per correu electrònic.
Dimecres, 22 d’abril de 2020
Música: “Greatest Hits”

Escull una de les dues  cançons i quan la sàpigues bé segueix les instruccions.

Posa’t els auriculars i mentre l’escoltes amb l’ordinador tens que enregistrar la teva veu cantant, amb la gravadora del mòbil. Sobretot només s’ha de sentir la teva veu seguint exactament el ritme de la cançó des del principi.
Quan sentiu la vostre veu sola, potser us sentireu una mica estranys, però és normal, no estem acostumats a sentir-nos cantar sols (proveu moltes vegades). 
Serà una experiència diferent!
També comentar que feiem diferents veus però ara és diferent, podeu cantar seguint les veus com us vagi bé.
I si tot això surt bé hi haurà sorpresa!!!!
Divendres 17 d’abril. 
Per correu electrònic.
Valentina Quàntica
Recordeu l’obra de teatre que vam anar a veure sobre els experiments que feia la Valentina i el pollet?
Tal i com ens van dir, han creat un compte de YouTube explicant i fent uns quants experiments.
Entreu-hi i gaudiu dels vídeos sobre els experiments que mica en mica aniran penjant!




2 D'ABRIL, DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL I JUVENIL

CELEBREM PLEGATS EL 2 D’ABRIL, DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL I JUVENIL. Per això us proposo entrar a la mediateca a través d'aquest link des d'on podreu escoltar escriptors catalans llegint fragments de les seves novel·les.
Aprofito també per deixar-vos una recomanació que ha fet en Marc per tots vosaltres:

Dimecres, 1 d'abril

Hola tribu! Bon dimecres! Gianni Rodari deia “ Els millors regals no es compren, els millors regals es fan” per això, us REGALEM aquestes tasques. Esperem que us agradin! TOT ANIRÀ BÉ!

Fixeu-vos que hi ha hagut un petit canvi ja que a partir d’ara tindreu data d’entrega de les activitats. Pareu atenció en els comentaris marcats en color groc.

Recordeu fer el repte d'etapa: el vídeoclip de Tot anirà bé (més avall)

Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari
Entrega
Ecologia emocional en 8D
Escolteu la cançó que trobareu en aquest enllaç.
És important que us poseu auriculars. Tanqueu els ulls i relaxeu-vos. Pareu atenció a la cançó.


Let’s have a look at your kitchen!
Remeneu el rebost i la nevera de casa! Feu una llista de 10 aliments que hi trobeu, en anglès. Llavors, a partir de les paraules, creeu frases amb les estructures “I like…” i “I don’t like…” tenint en compte els vostres gustos.
Si hi ha algunes
paraules que no
coneixeu, utilitzeu
aquest diccionari
per traduir-les
català-anglès:
Heu d’escriure les frases a mà, tenint en compte les estructures donades. Heu de fer-hi una fotografia i enviar-la per correu.
Divendres, 17 d’abril del 2020.
Movem-nos!
Ja sabeu que és important fer exercici físic cada dia per això, us proposem aquestes postures tan divertides.



Sóc periodista
Aquest dies et proposem que facis d’entrevistador. És molt interessant saber coses de la nostra família, i ara és un bon moment per preguntar. Et proposem que facis una entrevista als teus pares i als teus avis, segur que el que et diuen és molt interessant i potser hi haurà moltes coses d’ells que no sabies.
veuràs el model
de l’enquesta
que has de fer.
Envia’ns les enquestes fetes. Si voleu podeu imprimir la plantilla i contestar les preguntes o si ho preferiu podeu copiar les preguntes a un full i contestar-les.
Feu-hi una fotografia i envieu-la per correu.
Si no esteu junts, els pots fer l’enquesta per telèfon o correu electrònic, segur que estaran molt contents de parlar amb tu. Quan hagis fet les enquestes, respon a les següents preguntes en el full.

-Quines diferències veus entre els estudis, treball i jocs que feien i fan els teus pares i els que feien els teus avis?
-Per què creus que hi ha hagut canvis?
-Tu jugues al mateix que jugaven els teus pares i els teus avis?
Divendres, 24 d’abril del 2020
GEOMETRIA A CASA
Recordes els cossos geomètrics?
Us proposem que busqueu per casa:
-Dos objectes que siguin prismes
-Dues esferes
-Dos cilindres
-Dues piràmides
-Dos cubs
-Dos cons
Càmera de fotos
Objectes de casa
Fes-los una foto i envia’ns-la per correu electrònic. Mirarem si tots els objectes són correctes. Som-hi!
Entrega lliure.
Curiositat Musical:
Arpa de copes
Animeu-vos a fer-ne una vosaltres. 
Podeu fer un video i compartir-ho amb els companys/es!


Per entregar algunes de les tasques us prepararem un formulari de google, ja us ho indicarem. De moment us deixem un tutorial fet pel nostre company Moi perquè sapigueu com es fa. Moltes gràcies!!!




Des del departament d’educació física, us volem recordar la importància que té fer una mica d’activitat física. 
Recomanem entre mitja hora i una hora diària, va bé per desconnectar una mica del dia i mantenir el to muscular.
Tots aquells que disposeu de bici estàtica, taula de tennis taula i d’altres aparells, utilitzeu-los que van molt bé, però per tots aquells que no teniu res d’això, us volem deixar uns links que us poden ajudar a fer activitat física, ja sigui de ball, de rutines....

A la plana web de l’Escola Pia d’Olot i trobareu un apartat que diu BANC DE SUPORT I RECURSOShttps://olot.escolapia.cat/salut-i-benestar/

 Si hi entreu, hi ha un apartat de SALUT I BENESTAR, un cop dins veureu que hi ha moltes activitats proposades: 
-       Sessions proposades per la Judit Roca ( responsable d’extraescolars)
-       Vídeos del departament de salut de l’INEF de Catalunya
-       Rutines amb música 
-       Sessions d’escalfament, part principal i estiraments
-       Sessions de força
-       Sessions de cardio i tonificació general

ANIMEU-VOS I MANTENIU-VOS EN FORMA

Recordeu MENTE SANA IN CORPORE SANO

REPTE D’ETAPA!

Fa molts dies que no ens veiem TOTS i tenim ganes de fer una activitat tots plegats. Aquesta setmana hauríem fet la cantada de Setmana Santa tots junts i és per això que us volem proposar participar al vídeoclip de confinament de l’etapa 7-12. Volem veure’us RIURE i GAUDIR d’una estona amb la música. Per fer-ho, necessitem que seguiu els següents passos:
  • Escolta la cançó Tot anirà bé de Joan Dausà. 
  • Ara deixa sortir la teva part més artística. Busca un espai de casa i balla al ritme de la cançó ensenyant l’arc de Sant Martí que tan famós s’ha fet aquests dies amb el lema TOT ANIRÀ BÉ!
  • Mentre balles, demana al pare, la mare, al germà, la germana… que et gravi en vídeo ballant durant 10 segons.
  • Ja el tens fet? Doncs, envia’l al teu referent. Posa el tue nom en el vídeo de la següent manera: “vídeo_nom del nen o nena_curs”.
  • A finals de setmana anirem editant tots els vídeos per fer-ne un de sol com a clam d’unió per fer front a tota aquesta situació que estem vivint. 


Consignes tècniques:

El vídeo cal que sigui gravat en posició vertical

Hauria de durar com a molt 10 segons

Pla de cos sencer

Data límit per enviar-lo dissabte 4 d’abril

M  O  L  T  E  S   G  R  À  C  I  E  S
F  A  M  Í  L  I  E  S  !

Dilluns, 30 de març

Hola tribu! Com esteu? Comencem una nova setmana! Sabem que teniu ganes d’aprendre d’una manera diferent per això, us proposem les següents tasques. Esperem que us agradin! TOT ANIRÀ BÉ!

Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari

Mi biografía




Escriure en llengua castellana els aspectes que fan referència a tu mateix. Decorar el suport.












Plantilla per a imprimir. 
Necessites llapis i colors per decorar.














Fes-hi una foto i envia’ns-la per correu. Nosaltres ens la llegirem i et direm què és el que ens ha agradat més i en què pots millorar.
També la penjarem al Drive i tu si vols la pots penjar a la teva habitació o guardar-la per recordar les teves dades, gustos, etc de quan eres petit/a.
Jeroglífics
Us proposem que resoleu aquests jeroglífics. Segur que us ho passeu genial!
Ens podeu enviar les respostes al nostre correu i també ens expliqueu si us han agradat.
Experimentem!
Us proposem que realitzeu aquests dos experiments relacionats amb l’aigua.
Experiment 1: Per què sura l’ou? 
Què necessites?
dos gots.
aigua.
dos ous.
una mica de sal.
Què has de fer?
Emplena els dos gots d’aigua i en un d’ells, hi afegeixes una mica de sal i ho barreges.
A continuació, hi poses un ou a cada un i observa què passa. Per acabar, reflexiona sobre perquè un ou sura i l’altre no.



Experiment 2: Podem fer un núvol?
Trobareu l’explicació de com fer l’experiment en el següent enllaç: clica aquí
Ens agradaria molt que ens enviessiu algun vídeo i/o fotografia de l’experiment per explicar-nos la resposta.
QUI GUANYARÀ LA CURSA DE LES TAULES?
Participeu a la cursa de les taules de multiplicar i quedeu en la millor posició possible. Esteu preparats?


Ens agradaria molt que ens enviessieu la vostra valoració de l’activitat utilitzant un dels següents emoticons.
Fem de jardiners










Retalla el fons d’una ampolla de plàstic (amb l’ajuda d’un adult) i decora-la de manera que sembli una cara divertida. Omple-la de terra. Planta-hi llavors o qualsevol planta que tinguis a casa o al jardí. Semblarà que són cabells!!! No t’oblidis de regar-la de tant en tant.












Aquí tens alguns exemples:




















Per què no ens envies fotos del procés? Ens agradaria molt veure-les i donar-vos la nostra opinió. També pots anar fent fotos i quan hagi crescut la planta envia’ns el procés tot junt. Si has plantat una planta, ja ens ho pots enviar de seguida, que ho penjarem al Drive per a què ho vegin els teus companys.


















Música: “Greatest Hits”




Recordeu que tenim les cançons que estem preparant pel concert. Anem-les practicant!




  DILLUNS 30 DE MARÇ

Avui us proposo un audioconte d'una sola peça.
Es tracta d'una de les 13 històries del llibre:
 "13 històries guillades de princeses i cavallers"
i el conte d'avui és: 



FELICITATS! CADA SETMANA AUGMENTEN ELS PUNTS!

Divendres, 27 de març

Hola tribu! Com esteu? Nosaltres estem molt contentes de les ganes d’aprendre que mostreu i per això, us proposem aquestes noves tasques! Gaudiu-ne molt!

TOT ANIRÀ BÉ!



Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari
MY LUNCH by ...
Feu una foto del vostre dinar (o sopar) d’avui. 
Busqueu per internet com s’anomena tot el que apareix a la imatge. 
Indiqueu-ho a sobre i envieu-m’ho per correu.
Si hi ha algunes paraules que no coneixeu, utilitzeu aquest diccionari per traduir-les català-anglès:
Si mireu el següent exemple veureu el meu dinar d’ahir i tindreu un model per fer el vostre.
Ecologia emocional
Mireu atentament aquesta fotografia, escriviu quina emoció observeu i expliqueu en quina situació us heu sentit com el nen. 
Ens agradaria molt que ens enviessieu la tasca.
Unitats de capacitat
Escolliu cinc envasos de líquids que tingueu a casa. Ordeneu-los de més gran a més petit i feu-ne una fotografia. 
Cinc envasos de líquids.
Càmera de fotos o telèfon mòbil. 
Envieu-nos les fotografies. 
Acróstico 
Escribid un acróstico con el nombre de un familiar. Podéis decorar la hoja. 
Hoja, colores, lápiz, goma y diferentes materiales para decorar. 
 Cámara de fotos o teléfono móvil. 
Nos gustaría mucho verlos! Nos podéis enviar una fotografía!

 AUDIOCONTE Sencer: Ens ha tocat la loteria! de Pere Comelles 


Dijous, 26 de març

 LLEGIR ON-LINE

Molts de vosaltres ja heu  llegit els llibres que teníeu de la mediateca, per això us proposo començar a llegir online!
Per fer-ho teniu diverses opcions gratuïtes:

  • Amb el carnet de la biblioteca entrar a e-biblio  agafar llibres en préstec de la biblioteca pública.
  • Registrar-se al web ta-tum amb el codi promocional que us ofereix aquest link . Amb el codi promocional teniu 90 dies de lectura gratuïta.
  • Lectures online en castellà per infantil i primària ANAYA
  • Lectures online en català per infantil i primària BArcanova
Bona lectura a tots!

 AUDIOCONTE: Ens ha tocat la loteria! de Pere Comelles 


Dimecres, 25 de març

Bon dia tribu, com esteu? Us llancem la proposta de tasques per avui. 
Una abraçada molt gran per tots!!! Tot anirà bé!🌈



Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari
Have fun in English!
En els següents
enllaços teniu diverses
activitats en anglès
sobre el menjar (ho
estem fent ara a l’aula).



Estrellas voladoras
En el siguiente enlace
hay un cuento en
castellano. Leedlo y
contestad las preguntas
de comprensión.
Finalmente, haced un
dibujo del momento
que os haya gustado
más de la historia.
Una luciérnaga es un
insecto que desprende
luz.
Haz una foto del dibujo
que has hecho y
envíanoslo por correo
electrónico. Si no puedes,
tráelo a la clase cuando
nos veamos.
Ecologia emocional
En l’enllaç següent 
robareu un vídeo
sobre la importància
del treball en grup
cooperatiu, mireu-lo
atentament i
reflexioneu.
Ens agradaria molt
que ens enviessiu una
reflexió sobre el vídeo.
Podeu parlar de com
se senten cada un dels personatges, si mai us
heu sentit com ells… 
Text narratiu 
A partir de les fotografies
heu d’escriure un text
narratiu. Recordeu que
l’estructura és: inici o plantejament, nus i
desenllaç. 
 

 
Ens encanta llegir i si
són els vostres textos
més! Si ens els envieu,
els llegirem! 
Curiositat musical
Què es pot fer quan
tota la família toca el
piano?
Quina sensació tens
després d’escoltar-los?

 AUDIOCONTE: Ens ha tocat la loteria! de Pere Comelles 



Dimarts 24 de març 2020

  AUDIOCONTE: Ens ha tocat la loteria! de Pere Comelles 

Dilluns, 23 de març


Hola Tribu! Com esteu? Us adjuntem les tasques i us animem a que obriu el correu al llarg del dia d'avui perquè rebreu una sorpresa del vostre equip docent. Una abraçada, tot anirà bé!🌈



Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari
Sopa de lletres
Obriu l’enllaç i feu
la sopa de lletres
en castellà sobre
els animals. A veure
què recordeu de la
II+D “Per què no
podem trobar un
ornitorrinc a
Montolivet?”.

Repte proposat per les vostres famílies
Intenteu donar
resposta al repte
que us van proposar
les vostres famílies
“Per què les flors
fan olor?”.
Pregunteu als vostres
familiars, busqueu la
informació a llibres
o a internet...
Podeu enviar-nos
la informació en format text, un dibuix...
Collage divertit
Desperteu l’artista
que porteu dins tot
creant un collage
amb fotos divertides
de vosaltres mateixos.
Podeu fer diferents
expressions gestuals,
us podeu disfressar…
Segur que serà una
gran obra d’art!
Càmera de fotos
o telèfon mòbil. 
Quan tornem a l’escola
el podeu dur i  així,
podrem crear
un mural artístic, creatiu i
divertit a l’aula
de la nostra tribu.
Ecologia emocional
Estireu-vos al llit,
escolteu durant uns
minuts aquesta
melodia i relaxeu-vos.

Música
El conte d’en Pere
i el Llop, representat
al Gran Teatre
del Liceu. Un dels
millors contes musicals
per aprendre a
relacionar els diferents instruments i les
seves famílies.

Fes un dibuix del conte
d’en Pere i el Llop amb
tots els seus personatges.

Des de la MEDIATECA...


AUDIOCONTE: Ens ha tocat la loteria! de Pere Comelles 

Aquí us deixo la primera part de l'audioconte d'aquesta setmana!


Des de Pastoral i Ecologia Emocional teniu un recull de reptes diaris a la web que es van actualitzant cada setmana. Proveu-les!



Al llarg d'aquests dies serà important cuidar la ment i el cos per això us compartim en els següents enllaços propostes d'activitats:

Dimecres, 18 de març

Hola Tribu! Seguim enviant-vos tasques! Ho preparem amb molta il·lusió i imaginant cadascuna de les vostres cares quan ho rebeu. Una abraçada nenes, nens i famílies!!!
Tot anirà bé!🌈


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Reptes matemàtics 
Resoleu els
següents reptes
matemàtics. 
Repte 1: 
Endevina quin és
el meu nombre
sabent que:
.- És inferior a 500.
.- És un nombre de
tres xifres diferents.
.- La xifra de les
unitats és el doble
que la de les desenes.
.- La suma de les
tres xifres és quinze.


Repte 2: 


Esbrina, amb aquestes
dades, el nombre de
persones que hi ha
l’escola d’en Pau:
.- És un nombre de
quatre xifres.
.- La xifra de les
unitats de mil és el
menor nombre imparell.
.- La xifra de les
centenes és dues
vegades la de les
unitats de mil.
.- Té dues desenes.
.- La xifra de les unitats
és igual que la de les
centenes.
Ens podeu enviar les
respostes per correu.
Recepta de cuina
Prepareu un
berenar especial
i apunteu en un full:
.- Títol
.- Ingredients
.- Preparació
Ingredients
Paper i llapis
Quan tornem a l’escola
ens ho podreu explicar
i així coneixerem noves
receptes de cuina.
Food song in English
Recordeu la cançó
sobre el menjar
que vam treballar
a classe? Us
adjunto la lletra.
A veure si algú
pot aprendre-se’n
una part! Qui pugui,
que es gravi i m’ho
enviï per correu.


Recordeu que també
podeu entrar a
www.tiger.macmillan.es
amb el codi que teniu
al llibre i fer activitats
de les unitats 1, 2, 3 i
4 per repassar
continguts.
Ecologia emocional
Mireu per la finestra
i dibuixeu el paisatge
que veieu. Ja sabeu
que la paciència, la
creativitat i l’emoció
són importants per
qualsevol artista! 
Full blanc, colors, llapis,
goma i maquineta.
Càmera de fotos  o
telèfon mòbil. 
Podeu fer una fotografia
del dibuix i ens la podeu
enviar per correu!
D’aquesta manera
compartirem paisatges! 

Àudio del tercer capítol de "La llista d'aniversari" conte molt divertit de l'Anna Manso:

 La llista d'aniversari part3


REPTE MEDIATECA

(Etapa 7-12)

Trenquem marcadors! Revisa els llibres que has llegit fins ara i fes tants qüestionaris com puguis. 

També podeu enviar fitxes de lectura de la mateixa manera que les grans, ONLINE!!!!
Podeu fer la fitxa, aquí! o bé enviar-me un correu ( genoveva.pascual@olot.epiaedu.cat) Si heu fet Xim i Xesca, no cal que feu resum.

Dilluns 16 de març

Hola Tribu! Tot allò que feu ens ho podeu enviar via correu. Us enviem una forta abraçada. Tot anirà bé!🌈

Àudio del segon capítol de "La llista d'aniversari" conte molt divertit de l'Anna Manso:


Pels que sou més d'escoltar que de "mirar" o llegir, aquí us deixo l'àudio del primer capítol de "La llista d'aniversari" conte molt divertit de l'Anna Manso:


Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Lectura diària
Recordeu llegir una mica cada dia i gaudiu de les històries.

Ens pots enviar un petit àudio d’algun fragment que t’hagi agradat especialment i el compartirem
Experimentació II+D
Deixeu a fora el balcó un bol ple d’aigua i al costat una peça de roba ben molla d’aigua.

Quin s’evapora més ràpid? Per què?
Bol
Aigua
Peça de roba
Ves observant diàriament quins canvis hi ha i envia un correu a la teva referent donant resposta a la pregunta. Pots enviar fotografies, dibuixos el que et sigui més atractiu per fer el registre.
Repàs de taules de multiplicar
Obriu el següent enllaç i repasseu les taules de multiplicar tot jugant.
Es tracta de repassar jugant
Incredibox
Gaudiu experimentant amb diferents sons.
Pots compartir el que més t’agradi i el penjarem!