Hola tribuper acabar la setmana hem jugat a la ruleta de les paraules de l'escola. Us deixem l’enllaç, clicant aquí, perquè hi pugueu jugar des de casa i gaudiu tant com nosaltres.
També hem fet un esmorzar virtual i ens hem acomiadat com a tribu, mestres i companys. Finalment hem preparat un vídeopels nostres fillols que podreu trobar a la pàgina d’inici del blog.
Moltes gràcies per estar al nostre costat, acompanyar-nos i mantenir-nos forts!!!
Ens veiem al setembre!!!
Una abraçada del vostre equip docent!!!
Darrera setmana de curs
Hola tribu!!!
Aquesta setmana estem tancant el curs i per això us hem preparat un seguit d’activitats sorpreses!
De moment ja hem pogut començar a preparar la cartapels nostres companys petits per quan arribin a la nostra classe i avui hem gaudit de l’escape room preparat per en Joan! Hem passat una estona genial, us animem a fer-lo a casa amb els pares. Clica l'enllaç.
Divendres 12/06/20
HOLA TIC’S!!
AVUI ÉS LA FESTA DE L’ESCOLA!!!
US HI ESPEREM A TOTS I TOTES!!!
A LES 19h AL CANAL DE YOUTUBE DE LA MEDIATECA DE L'ESCOLA PIA OLOT
Com ja sabeu l’excursió de final de curs l’haguéssim fet al COSMOCAIXA de Barcelona.
On haguéssim experimentat amb les propietats de l’aigua, hauríem visitat la sala de la matèria i hauríem vist l’evolució de l’espècie humana, a més de visitar el Bosc inundat.
Visita els enllaços que et posem i gaudeix de la ciència.
Aquesta setmana és la setmana de la festa de l’escola. Aquest any no anirem a baix al pati a fer els últims assajos, ni acabarem de gravar les pel·lícules dels 8 instants, però també tenim ganes de celebrar-la, encara que sigui d’una altra manera.
Ho farem virtualment des del canal de Youtube de la Mediateca. Quin dia? Doncs, com sempre el divendres 12 de juny. Mireu el programa i guardeu-vos el dia!
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
GEOMETRIA
Activitat 6:
Dibuixa el paisatge que veus per la finestra de casa amb figures geomètriques. Pots agafar idees del link que t’adjuntem i a més pots jugar i aprendre.
Quan l’hagis dibuixat l’has de pintar amb la tècnica que vulguis.
Dibuixa el paisatge que veus per la finestra de casa amb figures geomètriques.
Entrega-ho al Classroom
16 juny
AIGUA
Activitat 8:
Et proposem que ens expliquis perquè és tan important no malgastar l’aigua i que ens diguis alguna manera d’estalviar-ne.
Pots fer-ho fent un vídeo/ o un escrit / o audio de veu.
Entrega-ho al Classroom i si és un vídeo també al google photos.
Explica perquè és tan important estalviar aigua i proposa una manera d’estalviar-ne
16 juny
Dilluns 8/06/20
HOLA TIC’S!
Avui penseu que ens connectem al matí i anirem preparant la cançó. Porteu barret!!!
Com que aquesta setmana estem molt musicals us recomanem que mireu un nou episodi dels Floogals, els nostres amics extraterrestres que parlen en francès.
A veure si us agrada i apreneu vocabulari nou!
Cliqueu damunt la imatge!
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
AIGUA
Activitat 7: Al dossier que t’hem enllaçat veuràs el cicle urbà de l’aigua. La diapositiva es titula Com obtenim aigua.
Redacta un petit escrit o dibuixa el cicle de l’aigua de casa teva, des de que l’aigua surt per l’aixeta fins que torna a entrar.
Entrega-ho al Classroom.
Al classroom hi trobareu el dossier.
Redacta un petit escrit o dibuixa el cicle de l’aigua de casa teva, des de que l’aigua surt per l’aixeta fins que torna a entrar. Mira el dossier que et servirà d’ajuda.
Entrega-ho al Classroom.
16 juny
GEOMETRIA
Activitat 5:Practica i aprèn en aquest QUIZZIZ
No hauràs d’entregar res.
Fes el Quizziz
11 juny
ENGLISH
LET’S PRACTISE A LITTLE BIT!!
WORKSHEET 5
WHAT CAN I EAT?:
Put into practice THERE IS / THERE ARE/ THERE ISN’T / THERE AREN’T + A/ AN / ANY /SOME
You can do the different exercises on the notebook.
ATTENTION!!!!
Aquesta fitxa l’has de tenir feta el DIMARTS 9 de juny perquè la corregirem junts a la classe. Després la penjarem al GOOGLE CLASSROOM,un cop feta i corregida!!!!!
Avui us fem una pregunta a veure si ens la responeu: Sabeu qui van ser els primers en treballar la GEOMETRIA? De ben segur que us ho podeu imaginar.
Podeu buscar-ho i si ho sabeu passeu un correu al vostre referent.
TiC’s sabeu que avui és el dia internacional del medi ambient. Aquest curs hem après un munt sobre com tenir una actitud responsable cap a ell, i n’estem molt orgullosos! Heu realitzat uns treballs genials sobre el projecte girobòtica tant a nivell de contingut com d’idees per canviar el món i això ens fa molt feliços! Endavant tribu, junts podem fer un món millor!!!
Recordeu que heu d’enviar una foto, en horitzontal, al vostre referent abans de dimecres 10 a les 13h. A la foto heu de sortir vosaltres amb un full on hi hagi escrit el nom de la persona o persones que us han fet suport durant el confinament.
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
AIGUA
Activitat 5:A l’escola vam aprendre a fer resums i esquemes. Et demanem que facis un resum o un esquema del document que t’hem enllaçat.
Veuràs que a la pàgina 5 tens un esquema fet que et pot servir de guia.Ep! però l’hauràs d’ampliar amb tota la informació.
Activitat opcional 5-2:si vols continuar aprenent i millorant amb els esquemes fes un esquema amb la informació del curs del riu que trobaràs en el
PER ACTIVITAT D’AMPLIACIÓ
dossier Activitat 5-2
Fes un resum o un esquema del document que t’hem enllaçat.
Pots fer servir el de la pàgina 5 d’aquest document, però l’hauràs d’ampliar amb tota la informació.
OPCIONAL: FES RESUM DEL DOSSIER 5-2
Entrega-ho al Classroom
11 JUNY
AIGUA
Activitat 6: AIGUA SÒNICA
Curiositat musical. Com reacciona l’aigua en contacte directe amb les vibracions del so? Fixeu-vos en les formes simètriques que es formen en l’aigua i en com canvien depenent del so. La música, a més de ser art és ciència.
Si t’hi fixes la música crea formes que semblen mandales.
T’atreveixes a inventar-te’n un? Crea-la i pinta-la.
També ens fan una proposta: Participar a cantània a través de les xarxes socials. Tots els nens de Catalunyaes gravaran cantant una cançó (no cal que sigui sencera).
Us agradaria participar-hi?
És una activitat voluntària però que ens faria molta il·lusió que la fessiu. El vídeo ha de ser amb horitzontal i un cop fet, li envieu a l’Anna Ahumada.
Teniu temps fins el 14 de juny.
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
GEOMETRIA
Activitat 3: Triangles. Fes l’activitat del quizziz!
La tens en el classroom!
Classroom
9 juny
L’AIGUA
Activitat 3: LABORATORIO EN CASA (la actividad 4 está relacionada con ésta)
EXPERIMENTO 1
Mira, prueba y huele.
Te pedimos que cojas un vaso de agua, uno de un refresco cualquiera que tengas por casa y otro de leche (o leche con colacao) y si no te gusta la leche puedes coger un vaso con la bebida que quieras.
Llena la tabla que encontrarás en el documento adjunto.
EXPERIMENTO 2
Ahora mezcla y observa en un vaso agua + aceite, agua + azúcar y agua + sal
También llena la tabla que encontrarás en el documento adjunto.
Entrégalo en el Classroom.
Ver ficha(en el classroom teneis una copia para cada uno)
Haz el Experimento 1 y 2 .
Llena la tabla del documento adjunto.
Entrégalo en el Classroom.
7 juny
L’AIGUA
Activitat 4: (Relacionada con la actividad 3)
Una vez que has hecho los dos experimentos, redacta un texto de 90/100 palabras explicando los resultados obtenidos de los experimentos y las conclusiones que has llegado relacionándolas con las propiedades del agua.
Este texto tiene que ser en castellano
Puedes hacerlo en ordenador o a mano, como prefieras.
Entrégalo en el Classroom.
Puedes hacerlo en ordenador o a mano, como prefieras.
Entrégalo en el Classroom.
EN CASTELLANO
11 juny
Dilluns 1/06/20
Hola Tic’s!!!
Continuem treballant des de casa i avui iniciem dues Seqüències noves.
Esperem que us agradin i us serveixin per aprendre molt!
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
L’AIGUA
Recordeu el vostre vídeo amb els experiments dels canvis d’estat.
Vau ser uns autèntics científics. Mireu-lo! Clica la imatge!
Ara iniciem seqüència nova:
Activitat 1:
Dibuixa i escriu com creus que és l’aigua per dins i per fora. Sabem que saps moltes coses. Fes-ho com vulguis entrega-ho al Classroom.
Dibuixa i escriu com creus que és l’aigua per dins i per fora. Sabem que saps moltes coses.
Fes-ho com vulguis i entrega-ho al Classroom.
4 juny
L’AIGUA
Mira els vídeos :
vídeo dels 3 estats de l’aigua (Montserrat) i del
cicle de l’aigua (Sara).
Mira la presentació que explica com trobem l’aigua a la terra.
Activitat 2:
Mira el dossier que t’adjuntem. A la pàgina 7 hi trobaràs el cicle de l’aigua però falta posar-hi els noms del canvi d’estat. Fes-ho en un paper i entrega-ho al Classroom.
Vídeos Sara i Montserrat i dossier en el classroom
Mira la presentació de com trobem l’aigua a la terra i els vídeos de la Montserrat i la Sara.
Fes-ho en un paper i entrega-ho al Classroom.
4 juny
GEOMETRIA
Activitat 1:
La geometria a casa. Busca a casa 5 formes geomètriques diferents. Fotografia-les i diga’ns de quina forma geomètrica es tracta.
Entrega-les al Classroom.
Busca a casa 5 formes geomètriques diferents. Fotografia-les i diga’ns de quina forma geomètrica es tracta.
Entrega-les al Classroom.
9 juny
GEOMETRIA
Activitat 2: LOS POLÍGONOS. Mira el vídeo Y responde el formulario.
Aquesta tasca la farem junts a la classe ONLINE de DIMARTS 2 de JUNY.
Només cal tenir l’Activity book preparat i el PENCIL CASE. Per aquells que no el teniu adjunto les fitxes, que podeu imprimir i si no teniu impresora, fareu les activitats a la llibreta.
2nd June
Divendres 29/05/20
Hola Tic’s!!
Les setmanes passen ràpid i acabem el mes de maig. Ja iniciem la recta final del curs a l’ESCOLA A CASA. Com ja sabeu la setmana vinent l’escola obra seguint les normes del departament d’ensenyament, però continuarem amb l’escola online. Sobretotcontinueutreballant activament, marqueu-vos uns horaris i unes rutines. Si teniu dubtes demaneu-nos-els i esforceu-vos cada dia a fer-ho millor .
Estem aprenent a aprendre TOTS JUNTS!
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
MAGNITUDS I MESURES
Activitat 7:
MIREU EL VÍDEO QUE US HEM ENLLAÇAT
FEINES A FER:
1. PASSEU
les unitats que heu vist en el vídeo a una unitat més gran o una més petita. .
Excepte el m2!!
2. ESCRIUun hàbit o costum per cuidar el teu cos / digues a quin aparell cuidaríem.
Per exemple: Beure força aigua és un bon hàbit que cuidaria a l’aparell digestiu.
Visiteu el lloc web de la wikipèdia que parla del patrimoni arquitectònic que tenim a la Garrotxa: edificis importants, construccions històriques etc... Trieu-ne dos i feu dues fitxes com la de l’exemple.
Classroom
Recordeu que no es tracta de copiar el text de la viquipèdia, es tracta de llegir-lo, entendre’l i utilitzar les vostres paraules. Si necessiteu més informació podeu buscar en altres pàgines web sense cap problema!
9 juny
Material ampliació
LÍNIA DEL TEMPS
TOTALMENT OPCIONAL: SI ALGÚ VOL CREAR UN STOPMOTION D’ALGUNA DE LES ETAPES.
Primer us volem recordar elRepte de l’etapa 7-12 COMPARTEIX-NOS UN RECORD envieu una foto al vostre referent del vostre record preferit. Poseu el vostre nom a la foto i així sabrem de qui és. Recordeu que el termini acaba el divendres 29 de maig a les 9h del matí.
En segon lloc, us enllacem el nostreEspai Musicalon l’Anna Ahumada us va proposant moltes activitats.
Entra a l’enllaç i mira el vídeo del temps, després fes només les fitxes que et diem de
obj 4.6.
Fer els exercicis:
Registre 19 ex 1, 3, 4 i 5
Registre 20 ex 4
Registre 25 ex 1
Registre 26 ex 1 i 4
Registre 32 ex 3
Registre 33 ex 1, 3 i 5
4 juny
LÍNIA DEL TEMPS
Activitat 7 → Et Proposem descobrir la línia del temps a partir de l’art i la música.
ENTRA ALS DOS ENLLAÇOS I després et toca a tu de fer la teva OBRA D’ART, en aquest cas hem pensat que facis un quadre. Pots fer-lo amb el material que tens a casa: retoladors, colors, …
Et demanem també que acompanyis la teva creació d’una petita explicació indicant en quina època t’has inspirat i per què?
Fes 2 fotos una la penges al
google photos i l’altre amb l’explicació al Classroom
Ens agradaria que ens compartíssiu una imatge del vostre record preferit. Us volem animar a buscar fotos d’algun moment que per vosaltres hagi estat un record positiu amb la intenció de reviure’l i compartir-lo amb tota l’etapa. Recordeu queno és el que fem sinó com ho sentim i amb qui ho vivim.
Instruccions:
.- Poseu el nom a la fotografia perquè poguem saber de qui és.
.- Envieu-la al vostre/a referent
.- Termini divendres 29 de maig a les 9 del matí.
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
MAGNITUDS I MESURES
Activitat 3: La Sara explica la Longitud.
MIRA ELS VÍDEOS de longitud que ha fet la Sara, els trobaràs a l’enllaç i després fes només els exercicis que et diem de les fitxes divermat.
Si vols ampliar t’aconsellem mirar els vídeos de l’apartat d’ampliació i pots fer la resta d’activitats.
Us volem felicitar pel treball i l’esforç que esteu fent. Aquesta setmana hem treballat cooperativament des de casa i tots ho heu fet fantàstic! Com veureu només us posem dues tasques perquè pogueu acabar tranquil·lament el vídeo de girobòtica.
Recordeu tenim un repte d’etapa per fer: quin és el teu record!
TAMBÉ US VOLEM ENSENYAR ELS VÍDEOS FINALS DE LA SEQÜÈNCIA DEL NOSTRE COS. MIREU-LOS!! SÓN SÚPERS!! CLIQUEU A SOBRE ELS 3 ENLLAÇOS!
Respon als dos qüestionaris. Un es tracta d’un audio de la prehistòria i l’altre d’un vídeo de l’edat antiga.
Diga’ns al classroom que ja l’has fet!
28 maig
MAGNITUDS I MESURES
Activitat 2: Et proposem que a casa cerquis 3 magnituds diferents.
(Recorda que una magnitud és tot allò que puc mesurar) i digues amb quina unitat ho mesuraries. La unitat de mesura és amb què mesurem la magnitud. Podem mesurar una taula amb pams, o amb cm o metres, per exemple.
Ex: EL RELLOTGE LA MAGNITUD ÉS El TEMPS ...ho mesuraria amb hores, minuts i segons. (AQUESTA ÉS LA MESURA)
Aquest exemple no el podeu fer servir.
Fes-hi una foto i escriu l’explicació a mà. Després ho entregues al Classroom i ho penges al google photos.
Cerca 3 magnituds diferents.
(Recorda que una magnitud és tot allò que puc mesurar) i digues amb quina unitat de mesura ho mesuraries.
Fes-hi una foto i escriu l’explicació a mà. Després ho entregues al Classroom i ho penges al google photos.
28 maig
Repte de l’etapa 7-12
Ens agradaria que ens compartíssiu una imatge del vostre record preferit. A tots ens agrada recordar els bons moments, perquè són aquells que ens fan sentir vius, valents, estimats, en calma… Són records que ens alimenten el cor i ens relaxen el pensament. És per això que us volem animar a buscar en fotos sobre algun moment que per vosaltres esdevé un record positiu amb la intenció de reviure’l i compartir-lo amb tota l’etapa. Recordeu queno és el que fem sinó com ho sentim i amb qui ho vivim.
Instruccions:
.- Poseu el nom a la fotografia perquè poguem saber de qui és.
.- Envieu-la al vostre/a referent
.- Termini divendres 29 de maig a les 9 del matí.
Dimecres 20/05/20
Hola Tic’s!!!
Aquesta setmana ens toca fer el vídeo de Girobòtica! Us posem el cartell amb els requisits que ha de tenir. Penseu que és un treball en grup cooperatiu i abans us heus de preparar molt bé com ho fareu i el què direu.
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
LÍNIA DEL TEMPS
Activitat 3 →Ordena les imatges i els noms de les etapes de la història.
Heu d'ordenar les imatges i les paraules de les grans etapes de la història en aquesta línia del temps que us proporcionem.
Per fer-ho només heu d'arrossegar cada imatge al seu lloc.
Podeu alinear-les verticalment.
Al classroom trobareu el full on heu de fer l’activitat.
Teniu l’enllaç directament al classroom.
Ordena les imatges cronològicament segons l’etapa de la història.
A cada número hi ha d’haver dues imatges i el nom de l’etapa.
Trobaràs on fer-ho al Classroom, ho has de fer directament en el full de presentació enllaçat.
26 maig
LÍNIA DEL TEMPS
Activitat 4 → Anem d’excursió:
Visitem EL POBLAT IBÈRIC D'ULLASTRET
Us proposem de visitar el poblat ibèric d’Ullastret. Entreu a l’enllaç i feu una passejada virtual pel poblat, descobriu alguns objectes i entreu al museu.
Visita el poblat ibèric d’Ullastret, explica’ns què t’ha sorprès i què t’ha agradat de la visita i per què. També dona’ns informació del poblat i dels ibers, diga’ns a quina època de la història van viure i com vivien.
Entrega-ho al Classroom allà ja tens el full creat per fer-ho directament.
Entre 90 i 110 paraules.
26 maig
Activitat 1:
ETS CAPAÇ DE DESXIFRAR AQUEST CODI?
Si ho fas sabràs el que treballarem en aquesta seqüència.
AQUESTA IMATGE TAMBÉ SORTIRÀ A XARXES
Activitat 2:
COMENCEM NOVA SEQÜÈNCIA!
La primera activitat que et proposem és mirar aquests vídeosi dir-nos de què et sembla que anirà aquesta seqüència i què t’ho fa pensar.
També ens has d’explicar el que t’ha sorprès més o algunes coses que no sabies i ara has après.
Entrega’ns l’escrit al Classroom. Pots fer-lo a mà
Listen to the following song. fill in the blanks with the words given. Then, enjoy singing along!
DEADLINE 26th MAY
Dilluns 18/05/20
Hola TiC’s!!!
Iniciem setmana i iniciem Seqüència!
Avui volem compartir amb vosaltres la importància dels Museus. Els museus són espais que conserven, investiguen, guarden i comuniquen història i cultura. Són importants per aprendre.
A més, el 18 de maig és el dia internacional dels museus.
Ordena als teus mestres seguint les etapes de la història!
Pots buscar per internet quines són aquestes etapes, t’ho passaràs bé i aprendràs!
LÍNIA DEL TEMPS
Activitat 2 →LÍNIA DEL TEMPS PERSONAL marca 4 moments importants de la Teva vida. Enganxa una imatge i fes una breu descripció del moment. Indica perquè és important.
Es pot fer a un full o amb una presentació de google.
Avui ja som divendres! Així que us proposem que gaudiu de la natura, si el temps us ho permet, i feu una mica d’activitat física aquest cap de setmana.
Penseu que“MENS SANA IN CORPORE SANO”. Els Romans creien que era igual d’important fer exercici amb el cos que amb la ment.
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
CÀLCUL
Activitat 8.2 : Multipliquem i dividim amb decimals. Mira els vídeos que us expliquen com es fan les multiplicacions i les divisions amb decimals.
FES LES OPERACIONS DEL DOCUMENT QUE T’HEM ENLLAÇAT
Us agraden els refranys que hem rebut del mes de MAIG?
Vinga, encara hi sou a temps! Envieu-nos-en més!!
Recordatori 🔊 fa unes setmanes us vam demanar que féssiu un dibuix o escrivíssiu una carta, poema... pel personal sanitari de la comarca de la Garrotxa.Dissabte farem l'última entrega de les vostres creacions del cor cap al cor. Us animem a presentar-ne al vostre referent si no heu pogut. MOLTES GRÀCIES!💗
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
CÀLCUL
Activitat 8:
Comencem a
sumar i restar
amb decimals.
Mira els vídeos de l’Anna i la Sara que expliquen com fer sumes i restes amb decimals i després
Reading in English is very important. Oxford University Press has an OXFORD LEARNER’S BOOKSHELF THAT WILL BE FREE TILL THE END OF JUNE.
The only thing you have to do is register the site with your email.
You can read all the books LEVEL A1 -A2 , depending on your level.
TASK 1:
Everyone will have to read at least ONE BOOK, starting with “MERLIN”. So, you have to register the site in order to access the bookshelf library.
TASK 2:
YOU HAVE TO READ CHAPTERS 1-2 and do the activities related to the introduction and the two chapters. DON’T WORRY, I WILL EXPLAIN ON MONDAY the 11th, with our ZOOM.
ATTENTION!!!!!
Register on the website before our meeting online, PLEASE!!
Avui us volem proposar una activitat ben diferent: “6 ESPAIS PER 6 EMOCIONS”.Una activitat d’audició creativa.
L’objectiu és que escolteu amb molta atenció la música que apareix a l’enllaç i que relacioneu les diferents parts amb les emocions que us produeix.
Escolteu-lo diverses vegades i ordeneu les emocions segons van apareguent. Després passeu el correu a l’Anna Ahumada. (És una activitat voluntària, però de ben segur que us ho passareu genial i l’Anna Ahumada estarà molt contenta!)
Clica l’altaveu!
També recordeu que ara ens veiem cada dia!
Dilluns i dijous de 12h a 1h i dimarts, dimecres i divendres de 4h a 5h de la tarda.
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
CÀLCUL
Activitat 4: REPASSEM LES TAULES DE MULTIPLICAR
Entra a l’enllaç i ajuda al gat a arribar a dalt de tot.
Fes imprimir pantalla a la puntuació final i ho entregues al classroom.
Fes imprimir pantalla a la puntuació final i ho entregues al classroom.
14 maig
CÀLCUL
Activitat 5:
EL CÀLCUL A LA CUINA
Aquests dies de confinament de ben segur que molts de vosaltres heu fet algun pastís o heu ajudat als vostres familiars a cuinar. Quan cuinem necessitem fer servir els números i calcular les proporcions dels aliments, per tant, necessitem sumar, restar, multiplicar o dividir.
Inventa’t un problema/recepta on hagis d’utilitzar les operacions matemàtiques. Escriu i resol el problema com fem sempre. Amb el seu dibuix/esquema, les operacions i escriu la resposta.
Estem fent matemàtiques, però no t’oblidis de l’ortografia i l’expressió escrita.
Fes-ho a mà, amb bona lletra i bona presentació. Fas la foto i ho entregues al Clasroom.
Inventa’t un problema/recepta on hagis d’utilitzar les operacions matemàtiques. Escriu i resol el problema
Fes-ho a mà, amb bona lletra i bona presentació. Fas la foto i ho entregues al Clasroom.
14 maig
FEM DE PERIODISTES
Activitat 5:
Recordes el dia que la Sara us va explicar al taller de llengua, les característiques de les notícies?
Amb la informació d’aquell dia més totes les activitats que has realitzat fins ara. Elabora la tevabase d’orientació sobre com escriure un bon text periodístic.
Recorda anotar les seves característiques principals i què és necessari per escriure un bon text periodístic.
Entrega la tasca al classroom.
A l’apartat d’ampliació hi trobareu unes presentacions que us poden ajudar.
Fes una base d’orientació de com s’escriuen les notícies.
Una base d’orientació és una guia que ens va marcant els passos a seguir.
(Ex: 1r penso la notícia,...2n...)
14 maig
FEM DE PERIODISTES
Activitat 6:
Fixa’t en el telenotícies i fes una llista dels elements que creus que necessiten per poder fer la seva feina.
Després elabora’t el teu propi material
( roba adequada, micròfon si és necessari, taula, etc.)
Tots serà important per la següent activitat.
Fes una llista de tot el que necessiten els presentadors del telenotícies, i comença a preparar el teu propi material.
No s’ha d’entregar res!
Material ampliació
RECURSOS PER REPASSAR I PRACTICAR TAULES DE MULTIPLICAR I CÀLCUL
Ja som al mes de maig. Us agraden les dites? Segur que en sabeu moltes. Us proposem de fer una composició com la de la imatge, que hi hagi un dibuix i la dita. La tècnica és lliure, podeu fer-lo amb colors, retoladors, … Sorpreu-nos! Sabem que feu lletres molt boniques.
Després passeu foto al vostre referent i si hi sortiu vosaltres millor!
També penseu que a partir d’ara ens veurem cada dia!
Dilluns i dijous de 12h a 1h i dimarts, dimecres i divendres de 4h a 5h de la tarda.
ALERTA!!! Recordeu que si voleu participar en el nou musical de Dagoll Dagom? Si estàs molt interessat/da en participar, envia un correu al teu referentABANS DEL DIA 8 DE MAIG!!
La companyia de teatre Dagoll Dagom produirà un nou espectacle familiar basat en el millor conte de la categoria infantil del 14è Concurs de Relats Curts de TMB.
Activitat 4: Aquí tens 4 notícies culturals. Totes quatre la seva temàtica és la música. Has d’escollir-ne una i explicar i respondre el que et demanem.
1. Què explica la notícia?
2.Identifica les parts principals de la notícia.
Títol, subtítol, entradeta i cos.
3. Fixeu-vos si al cos de la noticia s’hi troben les respostes de les preguntes de l’estrella.
Activitat 3: ampliació escull una notícia de tipus artístic de l’any que vas néixer i respon a les preguntes de l’estrella. Recorda enviar-nos la notícia amb pdf per poder llegir-la. Envia-ho per correu al teu referent.
Activitat: Coneix més als teus avis.
Segueix el model del següent enllaç i prepara una entrevista al teu avi o àvia. Després gravat en vídeo mentre li fas i envia'ns-ho. Estem desitjant veure-la.
Dilluns 04/05/20
Hola TiC’s!!
La setmana passada vam acabar les seqüència de Fraccions i la del Cos humà. Penseu en acabar de penjar les tasques!
Aquesta la iniciem amb molta energia perquè ens veurem cada dia!
Dilluns i dijous de 12h a 1h i
dimarts, dimecres i divendres de 4h a 5h de la tarda.
Ens ajudeu a calcular? (SI HO DESCOBREIXES PASSA MISSATGE AL TEU REFERENT)
PRIMER MIRA EL VÍDEO I DESPRÉS des del classroom podràs CLICAR L’ENLLAÇ I JUGAR AMB NOSALTRES.
CÀLCUL
Activitat 1:
En ple confinament la Montserrat, en Moi, l’Anna i la Sara els ha passat un fet molt estrany. Ja ho has vist en el vídeo. No recorden com es fan les operacions de càlcul. No saben ni sumar, ni restar, ni multiplicar, ni dividir. Quin desastre!
Us demanem que ens ajudeu.
Feu un vídeo d’un minut i mig per a cada operació ( és a dir un vídeo per la +, un per la -, un per la x, i un altre per la : ) explicant tot el procediment, com si fos una base d’orientació. Feu molt bé, perquè no recordem RES.
i després fes un vídeo d’un minut i mig per a cada operació
( és a dir un vídeo per la +, un per la - , un per la x i un altre per la : ) explicant tot el procediment, com si fos una base d’orientació.
Requisits:
La suma ha de ser de 4 sumands més grans d’una unitat de miler (més grans de 1000).
La resta ha de ser portant i els números més grans d’una centena ( més grans de 100).
La multiplicació no pot ser seguida de zeros. I el multiplicador ha de ser més gran d’una centena.
La divisió la podeu fer de 2 xifres o d’una, però el dividend ha de superar la desena de miler.
HAS DE GRAVAR ELS 4 VÍDEOS AL FLIPGRID.
PENSA QUE TROBARÀS ENLLAÇ AL CLASSROOM.
DIJOUS 7 MAIG
FEM DE PERIODISTES
Activitat 1 →
Busqueu els diaris del dia del vostre naixement, el dels vostres pares, germans (si en teniu) i avis. Aprofiteu per fullejar-los amb els pares i mireu quines notícies són interessants. Clica l'enllaç
1h
A l’hemeroteca de La Vanguardia podeu trobar-hi els diaris d’anys anteriors.
Si vols explica’ns què t'ha sorprès més!
NO cal entregar però la necessiteu per fer l'activitat següent
FEM DE PERIODISTES
Activitat 2 →Fes una taula comparant els diferents diaris tenint en compte els següents aspectes.
1h
Fixa’t, entre d'altres amb:
.- Preu del diari.
.- Portada.
Anota totes les observacions que trobis interessants (seccions que hi ha en cada un d’ells, com és el disseny gràfic, quines notícies predominen més, etc.)
Dimarts 12 de maig
JOBS AND PROFESSIONS
On WEDNESDAY the 6th you will be asked to answer the quiz about the Simple Past of verb to be and JOBS and PROFESSIONS. You will have time until 6pm o’clock.
ATTENTION!!!
It is another DEADLINE (6th May)for those who didn’t have time or had problems last Wednesday.
LINK
(QUIZZ)
(el proper dimecres)
Aquells alumnes que no vau poder fer la tasca dels quizziz, la setmana passada, podreu fer-la de nou el dimecres 6 de Maig.
Deadline
6th May
Material ampliació
Vols participar en el nou musical de Dagoll Dagom?
La companyia de teatre Dagoll Dagom produirà un nou espectacle familiar basat en el millor conte de la categoria infantil del 14è Concurs de Relats Curts de TMB.
ALERTA!!
Si estàs molt interessat/da en participar, envia un correu al teu referentABANS DEL DIA 8 DE MAIG!!
La setmana vinent comença el mes de maig, tindrem moltes novetats a l’escola a casa. Quines ganes!
Recordeu que divendres no penjarem tasques perquè és festa.
Us recomanem una pel·lícula pel cap de setmana “Del revés”. És una bona manera de parlar de les emocions amb les vostres famílies. Seríeu capaços d’identificar els moments en els que sentiu: por, tristesa, fàstic, ira i alegria? Si ho voleu compartir amb nosaltres avui a la tarda quan fem tutoria estarem encantats.
Molt bon cap de setmana llarg! Junts ens en sortirem, tot anirà bé 🌈😘
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
Coneixem el nostre cos per dins i per fora
Activitat 9 tancament:Ja arribem al final de la seqüència del nostre cos.
Has vist que tu sol ets capaç d’aprendre moltes coses i que en aquesta seqüència hem après com és el cos humà i com hem canviat gràcies als aparells que intervenen en la nutrició.
Saps quins són? (els vídeos et donen una pista)
Primer mira els vídeosque enllacem i després en tries un, pots fer-ne un resum i relacionar-lo amb el que hem après. Has de fer un text d’entre 100/150 paraules.
Aquesta vegada ho has de fer directament al Classroom.
Tindreu un google doc enllaçat a la tasca. Recorda d’entregar un cop fet i repassat!
Un cop hagis vist els vídeos escull-ne un, en pots fer un resum i el relaciones amb el que has après en tota la seqüència del nostre cos.
Has de fer un text escrit entre 100 i 150 paraules.
Recordeu que per fer un text primer cal fer un esbós del que explicareu, escriure i revisar l’ortografia. Feu una llegida final que s’entengui, o deixeu-li llegir al pare/mare.
2h
Si tens més ganes d’ampliar coneixement juga a la pàgina web que et deixem a l’apartat d’ampliació.
Retorn 7 de maig
Fraccions
Activitat 9:
JUGA!!!
Entra en aquest enllaç i podràs comprovar què has après.
JUGA TANT COM VULGUIS.
Ep! i aquest cop, no cal que entreguis res. En el Classroom ho tindràs com a material.
Si voleu mireu-lo i a veure si sou capaços de descobrir a quin animal s'assembla un arbre que han dibuixat els nostres amics.
Si ho sabeu podeu passar-li correu a la Sara.
Dilluns 27/04/20
Hola Tribu dels Tic’s!!!
Seguim fent l’escola a casa! Aquesta setmana recordeu que només us penjarem tasques avui dilluns i dimecres.
Els primers dies que vam estar a casa, us vam proposar de fer treballs manuals amb rotllos de paper higiènic. Els treballs manuals són una bona proposta per ocupar el temps lliure, fomenten la creativitat i ajuden a la concentració.
Aquí teniu la manualitat que va fer el vostre company Joan Prada
Per poder fer el quizz dimecres, et recomanem que repassis bé el simple past DEL VERB ‘TO BE’
Material ampliació
Full fraccions: pots fer els exercicis opcionals
Divendres 24/04/20
Hola Tribu dels Tic’s!!!
Us recordem que és molt important que aneu entregant les activitats al Classroomi en la data que toca per poder seguir les seqüències. Si heu tingut algun problema per entregar-la a temps, però la teniu feta, envieu un correu al vostre referent i la pengeu al Classroom igualment encara que sigui amb retard. Penseu que estem al 3r trimestre i el que volem és acompanyar-vos en l'aprenentatge.
Estem molt contents del vostre treball!
Per reconèixer la feina que esteu fent us hem preparat aquest vídeo. Esperem que el gaudiu!!! Sou uns veritables científics, FELICITATS!!!!
Activitat 7: Fraccions més grans, més petites o iguals (equivalents).
Mira el vídeo i després fes els exercicis que et proposem.
Pensa que totes les activitats les has d’entregar al Classroom i pots fer-ho com vulguis. A mà en un paper i després hi fas foto, amb un document o fent-ho a la fitxa i passes la foto.
Després fes les activitats que et proposem del divermat/ Objectiu 5
NOMÉS AQUESTES:
Objectiu 5:
Registre 1 act 1 i 2
Registre 3 act 1
Registre 6 act 1 i 2
Registre 9 act 1
Registre 13 act 1 i 2
Registre 15 act 2
RECORDEU! Som escola verda així que NO heu d’imprimir les fitxes divermat.
30 d’abril
Coneixem el nostre cos per dins i per fora
Activitat 6: Ens agradaria que féssiu una manualitat amb volum d’alguna cosa relacionada amb el que estem treballant, és a dir, EL COS HUMÀ.
Un cop fet, accediu al google photos que hi ha a la tasca, pengeu la fotografia de la vostra manualitat i després no us oblideu d'apretar el botó d'entregar!
Sigueu ben creatius i utilitzeu material reciclat i material que teniu per casa.
Aquesta activitat us la deixem lliure.
Recordeu compartir-ho al google fotos perquè així tota la tribu podrà compartir la manualitat de tothom.
12 de Maig
ENGLISH
ACTIVITY 5The SECOND WORKSHEET is a text about Frida Kahlo. You will have to complete the gaps with the correct verb and answer some questions. Use all the material about regular and irregular verbs given in ACTIVITY 4 to do this worksheet.
Els exercicis del divermat que no us hem marcat. Per enviar, els podeu fer com a material complementari.
Dimecres 22/04/20
Bon dia tribu delsTiC’s!!!
Avui us volem fer una recomanació:
TiC’sllegiu molt atentament les activitats, què us proposem, com les heu de fer i entregar (sempre al Classroom). També penseu que quan feu una tasca l’heu de mirar de fer el màxim de ben feta.
I us volem felicitar:
Dir-vos que estem molt contents del treball que esteu fent i us animem a continuar així. Fixeu-vos en la foto. Ho coneixeu? REALMENT HEU FET UNES CREACIONS ESPECTACULARS!!!
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
Coneixem el nostre cos per dins i per fora
Activitat 5:
Ara que t’has imagina’t com eres per dintre en l’activitat 3 de “Coneixem el nostre Cos per dins i per fora” et convidem a explorar-lo per dins.
Teniu un vídeo per aprendre com funciona el lloc web que us hem enllaçat!
Fes una ullada a la pàgina web i després explica’ns què t’ha sorprès pensant amb el dibuix que havies fet tu. Pots explicar-ho amb un petit text o un vídeo.
28 d’abril
Fraccions
Activitat 6: La fracció d’un nombre. Mira el vídeo i després fes els exercicis que et proposem.
Pensa que totes les activitats les has d’entregar al Classroom i pots fer-ho com vulguis. A mà en un paper i després hi fas foto, amb un document o fent-ho a la fitxa i passes la foto.
Mira el vídeo de la Sara que t’explica com es calcula la Fracció d’un nombre i després fes les activitats que et proposem del divermat/ Objectiu 3
NOMÉS AQUESTES:
Activitat 3/reg 16
Activitat 3/reg 25
Activitat 4/reg 31
RECORDEU! Som escola verda així que NO heu d’imprimir les fitxes divermat.
28 d’abril
Material ampliació
Per jugar: (podeu anar provant fins que ho feu bé) LA NUTRICIÓN
Els exercicis del divermat que no us hem marcat per enviar els podeu fer com a material complementari.
Dilluns 20/04/20
Bon dia tribu dels TiC’s!!!
Avui a les 12h ens tornem a veure i d’una manera diferent en teniu ganes? Nosaltres moltes!!!
Us compartim aquest dibuix amb reflexió que ens ha fet arribar l’Aniol sobre el coronavirus, súper Aniol!!!
Us animem a:
Continuar enviant el repte de l’Eli a alumnes, sou molt originals i trempats.
Enviar-nos més missatges per tot el personal sanitari aquells que no ho heu fet. L’hospital d’Olot els va imprimint i els hi posa en el passadís per donar ànims a tothom.
Recordeu gravar el vídeo pels fillols i enviar-lo a la Montserrat (teniu les instruccions de com fer-ho al correu).
Important retornar l’acús de rebut de l’informe als referents, moltes gràcies! Sobretot fixeu-vos amb les dates d'entrega per anar seguint la seqüència. És important que seguiu l'ordre de les activitats proposades. Junts ens en sortirem, tot anirà bé 🌈😘
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Dia d’entrega
Fraccions
Activitat 5: canvis de fraccions: de pròpies a impròpies i de decimals a nombres decimals.
Aquest material no està en obert a alumnes que no siguin de la nostra tribu.
RECORDEU! Som escola verda així que NO heu d’imprimir el divermat, podeu fer les activitats en un full i enviar-nos una foto, un full de word… i només aquelles activitats que us demanem.
Els registres que heu de mirar són de l’Objectiu 2.
NOMÉS heu d’entregar els següents exercicis:
Tot el registre 15
Activitat 2 registre 16
Activitat 1 i 2 (NOMÉS de la lletra a a la d de les dues activitats) registre 18
Activitat 2 i 3 registre 22
23 d’abril
Coneixem el nostre cos per dins i per fora
Activitat 4:
Mireu aquest vídeo i feu la comprensió en el formulari.
Mireu el vídeo tantes vegades com vulgueu i després ompliu el formulari. Penseu que quan el tingueu omplert heu d’enviar-lo.
23 d’abril
The old times: jobs and professions
ACTIVITY 3:
WRITE A BIOGRAPHY WHO LIVED IN THE PAST. in the past, you will have to use the SIMPLE PAST. You have to do the worksheet about William Shakespeare.
WORKSHEET WILLIAM SHAKESPEARE
The FIRST WORKSHEET will be reading a text about William Shakespeare. There are some words highlighted in blue(which are Simple Past verbs) . You have to classify them in three columns.(To be / regular verbs /irregular verbs).
Deadline 23rd April
ACTIVITY 4:
Once you finish the ACTIVITY ABOUT SHAKESPEARE you will have to go through some grammar explanation.
These charts are just to help you to do the second worksheet. It is like having the “cheat sheet” (un full de consulta). You can print them or not. WE DON’T NEED TO KNOW EVERYTHING, the one you have to know is the Simple Past of the verb TO BE.
NEXT TUESDAY THE 28th, We will do a quizz (qüestionari) about WAS / WERE.
The other charts (regulars and irregulars) are just to help you to do properly the next tasks and also to write the final project.
(No s'ha d'entregar res, mirar bé els vídeos i les imatges i tenir controlat el passat del verb TO BE, més endavant fareu una feina relacionada amb tot això).
Deadline 28th April
Material ampliació
Recordeu que per anar ampliant podeu fer:
les fixes de divermat que no us demanem i les podeu enviar a cada referent per saber si les teniu bé o no.
mirar el bloc de la mediateca perquè hi ha moltes recomanacions de reptes.
Important que llegiu cada dia tal i com us recomanem a les orientacions.
Repte Sant Jordi 🐉🌹📖
Hola tribu! La diada de Sant Jordi és molt especial a la nostra cultura i tradició. Com bé sabeu sempre ho celebrem amb els nostres fillols i és per això que no volem que el confinament ens ho privi.
Hem pensat que els hi explicarem la llegenda de Sant Jordi entre tots i els hi enviarem. A l'enllaç (només visible per la tribu dels TiC's) teniu la frase que us heu de preparar cadascú. A més a més, si ho volem també podeu preparar una rosa feta per vosaltres.
MOLT IMPORTANT!!
- Tots el vídeos i fotos s'haurien de realitzar en posició horitzontal.
- Termini per enviar- ho fins el 22 d'abril a les 10h del matí.
PER SANT JORDI ROSES, LLIBRES.... I FILLOLS!!
Divendres 17/04/20
Hola tribu! Ja som divendres altre cop! Esperem que el cap de setmana us vagi molt i molt bé!!!
Ens encanta que ens feu arribar idees que heu tingut com la de la vostra companya Kenya que ha fet aquest rètol de la nostra tribu, GRÀCIES Kenya!!!
L’Elisabet ens ha llençat un repte i diu així: sense aixecar el llapis del paper fes dos cercles, un de gran i un de petit. Envia un vídeo al correu que tenim d’alumnes 5è (alumnes i així podrem veure tots com ho has aconseguit.
Aquest material no està en obert a alumnes que no siguin de la nostra tribu per temes de llicència del material.
RECORDEU! Som escola verda així que NO heu d’imprimir el divermat, podeu fer les activitats en un full i enviar-nos una foto, un full de word… i només aquelles activitats que us demanem.
Un cop heu vist el vídeo d’en Moi recordatori del Tipus de Fraccions podeu practicar fent alguna de les activitats que ens proposen des del divermat.
Els registres que heu de mirar són de l’objectiu 2
NOMÉS heu d’entregar els següents exercicis:
Totes les activitats del registre 7
Activitat 3 registre 9
Activitat 1 i 2 registre 20
Entrega dimarts 21 d’abril
Activitat 3: Suma i resta de fraccions amb mateix denominador.
Aquest material no està en obert a alumnes que no siguin de la nostra tribu per temes de llicència del material.
RECORDEU! Som escola verda així que NO heu d’imprimir el divermat, podeu fer les activitats en un full i enviar-nos una foto, un full de word… i només aquelles activitats que us demanem.
Un cop heu vist el vídeo de la Montserrat de com es fan les sumes i restes de fraccions podeu practicar fent alguna de les activitats que ens proposen des del divermat.
Els registres que heu de mirar són de l’objectiu 7 i 8.
Aquest material no està en obert a alumnes que no siguin de la nostra tribu per temes de llicència del material.
RECORDEU! Som escola verda així que NO heu d’imprimir el divermat, podeu fer les activitats en un full i enviar-nos una foto, un full de word… i només aquelles activitats que us demanem.
Un cop heu vist el vídeo de la Sara de com es representen les fraccions podeu practicar fent les activitats que us proposen les fitxes divermat. Els registres que heu de mirar són de l’Objectiu 1 i 2.
NOMÉS heu d’entregar els següents exercicis: Objectiu 1: Activitat 2 registre 13
Activitat 4 registre 17
Activitat 2 registre 18 Objectiu 2:
Activitat 3 registre 8
Activitat 2 registre 9.
Penseu que quan representem fraccions hem d’intentar dibuixar les parts iguals. Feu servir el regle!
Entrega dimarts 21 d’abril
Coneixem el nostre cos per dins i per fora
Activitat 3 →
Seguim avançant
amb la descripció
d’un mateix però
ara per dins.
Com t’imagines per dins?
Eres igual per
dins quan tenies 2 anys que ara?
Dibuixa el que t’imagines. Després explica'ns-ho a través d’un text amb el dibuix que has fet.
Pots fer-ho amb una foto, un vídeo, o una presentació… Fes-ho de la manera que vulguis, com et sentis més còmode.
Watch the following video (ED PUZZLE)about William Shakespeare, the famous English writer. While you are watching the video some questions will pop up . These questions are multiple choice. You can rewatch the video as many time as you need!
WRITE THE QUESTIONS on a paper and answer them. Please,careful with your homework presentation!!Then, take a photo and upload it to Google Classroom.
Deadline:
21 April
ACTIVITY 2
WE ARE GOING
TO ASK YOU TO THINK ABOUT
ONE FAMOUS PERSON YOU WOULD LIKE TO KNOW ABOUT.
WE SUGGEST SOME.
Albert EinsteinIsaac NewtonLeonardo da Vinci
Elvis Presley
Galileo Galilei
Amadeus Mozart
W. Shakespeare
Charlie Chaplin Marilyn Monroe Cleopatra Thomas Edison
You have different links with the biographies of these famous people. YOU DON’T HAVE TO DO ANYTHING YET EXCEPT FOR WATCHING THE VIDEOS AND DECIDE THE ONE YOU LIKE THE MOST. Then you will send me a message telling me your decision. That’s all for now!
A partir d’ara veureu que us llancem activitats relacionades amb un mateix contingut. El nostre objectiu és que quan acabem totes les activitats sigueu conscients de tot el que heu après. Com veureu us demanem una data d’entrega perquè llavors nosaltres us puguem fer el retorn i puguem anar construint junts l’aprenentatge a distància. També us indiquem un temps de realització orientatiu perquè us pugui ajudar a l’hora de fer el vostre horari personal seguint les orientacions generals que us hem donat. Finalment, veureu que a la graella hi ha un apartat que es diu material d’ampliació aquí trobareu molts més recursos per si voleu aprofundir i us sobre temps.
Us deixem un vídeo, fet des d’Escola Pia Catalunya, perquè us el mireu abans de començar. Cliqueu a sobre l’enllaç.
A continuació et suggerim unes preguntes per introduir-te en el tema que treballarem. Enllaç preguntes
Activitat 1→ Les fraccions existeixen a la vida real?
Busca 3-5 (a decidir) fraccions que puguis trobar en la teva vida de confinament a casa.
Fes-nos arribar les que has trobat!
Per donar-te alguna idea clica l’enllaç i fes la comprensió potser t’ajuda a trobar alguna fracció. EL QUE ENS HAS D’ENVIAR SÓN LES FRACCIONS QUE HAS TROBAT, la resta és opcional.
Ens ho pots explicar en un vídeo o gravant un full mentre ho expliques, pot ser una fotografia i un escrit o potser una presentació de diapositives, tria la manera que més t’agradi i explica’ns: “On són les fraccions dins la meva vida?”
Dimarts 21 d’abril.
CARTES DES DEL COR i PEL COR 💟
Hola alumnes i famílies!
Us volem llençar un repte d'escola: Cartes des del cor i pel cor.
Estem vivint uns moments molt especials i molt difícils per a tothom. Com bé sabeu hi ha gent que està patint aquesta situació des de primera línia o bé perquè està malalt o perquè des dels seus llocs de treball (personal neteja, infermeres, auxiliars d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, administratives i voluntaris) està ajudant a les persones ingressades perquè se’n surtin al més aviat possible. Amb el seu esforç estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.
És per això que pensem que com a escola hauríem de poder enviar missatges d'agraïmenti esperança a tot aquest col·lectiu. Ajudem i compartim el nostre suport a totes les persones que ho fan possible i també a les que estan patint.
Els vostres dibuixos, escrits, imatges... ajuden a expressar emocionsi poden ajudar d’altres persones a expressar-les i a fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada.
Tot el material que recollim ho farem arribar a l'Hospital d'Oloti ells ho distribuiran entre TOT el personal i els CAP's de Sant Joan les Fonts, Besalú i Olot.
Necessitem que enviïs el teu missatge de suport/escalf al teu referent.
Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!
Junts ens en sortirem, tot anirà bé 🌈😘
Divendres, 3 d'abril
Hola tribu!!!
Aquí teniu el resum de tasques. Com veureu seguim la mateixa estructura que dimecres hem fet un recopilatori i hem seleccionat les que volem que ens envieu TOTS.
ALERTA com veureu al costat de cada activitat ara diu el dia màxim d’entrega i en alguna hem fet algun aclariment sobre la forma de lliurar-ho. Aquest aclariment està marcat amb groc.
Si algú de vosaltres ja té fetes totes les tasques però ara veient els aclariments la vol tornar a fer endavant no hi ha cap problema.
Quan entreu al classroom veureu que us hem posat com a tema els dies d’entrega i a dins de cadascun les tasques pertinents perquè us sigui més fàcil saber per on aneu.
Us volem desitjar que passeu una bona Setmana Santa. Aprofiteu per descansar, llegir alguna història apassionant, passar estona amb la família, fer allò que mai teniu temps, convertir-vos en pastissers i fer la mona més original, xula i dolça del món… Si voleu compartir amb nosaltres alguna d’aquestes coses estarem encantats. MOLT IMPORTANT FAMÍLIES!!!I Recordeu que cal retornar el full de l'acús de Rebut que vau rebre per Educamos.
Recordeu que avui a la tarda ens veurem, estem tan il·lusionats i contents que ja volem que siguin les 16h!!!
Explica’ns qui és el teu referent. Per què ho és? Per què l’admires? Pot ser un personatge famós, una persona de la família, un amic, un monitor… Algú que per a tu és molt important i a qui t’agradaria molt assemblar-te o de qui aprens moltes coses.
Escriu un text de
màxim 100 paraules
que reculli tot el que et proposem i ens ho
envies. Si vols pots acompanyar el text
d’alguna foto o dibuix.
Escrit a mà,
i entre 90 i 110
paraules. Recordar revisar l’ortografia, coherència i signes de puntuació.
seguint les veus com us vagi bé. El que sí mantenim és el diàleg entre nens i nenes
de “Something just like this”
I si tot això surt bé hi haurà sorpresa!!!!
Ho pengeu al classroom.
Divendres 17 d’abril.
2 D'ABRIL, DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL I JUVENIL
CELEBREM PLEGATS EL 2 D’ABRIL, DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL I JUVENIL. Per això us proposo entrar a la mediateca a través d'aquest link des d'on podreu escoltar escriptors catalans llegint fragments de les seves novel·les. Aprofito també per deixar-vos una recomanació que ha fet en Marc per tots vosaltres:
Dimecres, 1 d'abril
Hola com esteu?
Nosaltres aquesta setmana estem molt contents perquè hem començat a fer moltes trucades i us hem sentit la veu a més d’un! Us enyorem molt!
Tribu dels TiC’s aquestes són les tasques que us demanem avui. Com veureu no n’hi ha de noves. Els vostres referents hem agafat les que ja us havíem penjat al llarg d’aquestes setmanes i hem seleccionat les que volem que ens envieu TOTS. Aquests dies hem vist que ens anàveu enviant les que us agraden més, o les que fèieu primer… És per això que volem començar a endreçar una mica el que hem fet i posar dates d’entrega per poder-vos fer un bon retorn.
ALERTA com veureu al costat de cada activitat ara diu el dia màxim d’entrega i en alguna hem fet algun aclariment sobre la forma de lliurar-ho. Aquest aclariment està marcat amb groc.
Si algú de vosaltres ja té fetes totes les tasques però ara veient els aclariments la vol tornar a fer endavant no hi ha cap problema.
Quan entreu al classroom veureu que us hem posat com a tema els dies d’entrega i a dins de cadascun les tasques pertinents perquè us sigui més fàcil saber per on aneu.
Recordeu enviar el vídeo de Tot anirà bé (més avall), tenim ganes de veure’us ballant!!! Abans de divendres al vespre.
Seguim tribu, tot anirà bé!!! 🌈
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
Entrega
SIGUES CREATIU!!
Sabeu que amb el rotllos de paper de wc es poden fer moltes coses?
T’atreveixes a sorprendre’ns?
Sigues creatiu i envia'ns una foto del que has fet. Les anirem penjant al bloc.
Feu una foto i pengeu-ho al classroom.
3 d’abril
Text instructiu
Un cop feta l’activitat anterior podries fer fotos del procés i elaborar un text instructiu seguint la base d’orientació que vas crear individualment a partir dels punts en comú que vam acordar.
Punts en comú que vam arribar el darrer dia a classe i la vostra base d’orientació personal.
Comparteix el text fet a ordinador i la foto de la teva creació!
3 d’abril
Base d’orientació text instructiu
Per la setmana passada havíeu de presentar la base d’orientació del text instructiu. Us demanem que l‘acabeu de fer i ens l’envieu.
Full
Recordeu que vam fer la posada en comú i vam anotar allò que creiem imprescindible que havia de tenir un text instructiu.
Recomanació: acabeu-la en el full que la teníeu començada i pengeu la foto en el google classroom.
Ha de ser escrita a mà.
3 d’abril
LES ANIMAUX
Mira els vídeos i fes una llista amb els animals de la sabana i els animals de granja.
Escriu sempre la traducció en català i si vols ser plurilingüe afegeix també la traducción en castellà i anglès!
Grábate haciendo el experimento, EN CASTELLANO, y explicando todo el procedimiento.
Al final deberás de entregar:
.- El video: duración máxima 2 minutos.
.- Texto instructivo sobre el experimento que incluya una reflexión final explicando que has aprendido.
El texto debe estar escrito a mano.
Ei ponte bien elegante i/o divertido para grabar el experimento que a lo mejor lo colgamos en las redes sociales con el #ESCOLAACASA
Video: 15 d’abril
Texto: 15 d’abril
MEDI:
Saps qui controla totes les activitats del nostre cos?
Hola Tic’s!!
Mireu-vos aquesta presentació i llegiu-la atentament. Al final hi trobaràs un apartat de recursos podeu entrar-hi i si voleu fer les activitats que us proposen. Al final, pots respondre a la pregunta:
SAPS QUI CONTROLA TOTES LES ACTIVITATS DEL NOSTRE COS?
Envia’ns la resposta i un correu explicant el que t’ha agradat més i tot el que has après!
És important que en el text raonis bé la resposta donant el màxim d’arguments.
14 d’abril
Des del departament d’educació física, us volem recordar la importància que té fer una mica d’activitat física.
Recomanem entre mitja hora i una hora diària, va bé per desconnectar una mica del dia i mantenir el to muscular.
Tots aquells que disposeu de bici estàtica, taula de tennis taula i d’altres aparells, utilitzeu-los que van molt bé, però per tots aquells que no teniu res d’això, us volem deixar uns links que us poden ajudar a fer activitat física, ja sigui de ball, de rutines....
Si hi entreu, hi ha un apartat de SALUT I BENESTAR, un cop dins veureu que hi ha moltes activitats proposades:
-Sessions proposades per la Judit Roca ( responsable d’extraescolars)
-Vídeos del departament de salut de l’INEF de Catalunya
-Rutines amb música
-Sessions d’escalfament, part principal i estiraments
-Sessions de força
-Sessions de cardio i tonificació general
ANIMEU-VOS I MANTENIU-VOS EN FORMA
Recordeu MENTE SANA IN CORPORE SANO
REPTE D’ETAPA!
Fa molts dies que no ens veiem TOTS i tenim ganes de fer una activitat tots plegats. Aquesta setmana hauríem fet la cantada de Setmana Santa tots junts i és per això que us volem proposar participar al vídeoclip de confinament de l’etapa 7-12. Volem veure’us RIURE i GAUDIR d’una estona amb la música. Per fer-ho, necessitem que seguiu els següents passos:
Escolta la cançó Tot anirà bé de Joan Dausà.
Ara deixa sortir la teva part més artística. Busca un espai de casa i balla al ritme de la cançó ensenyant l’arc de Sant Martí que tan famós s’ha fet aquests dies amb el lema TOT ANIRÀ BÉ!
Mentre balles, demana al pare, la mare, al germà, la germana… que et gravi en vídeo ballant durant 10 segons.
Ja el tens fet? Doncs, envia’l al teu referent. Posa el tue nom en el vídeo de la següent manera: “vídeo_nom del nen o nena_curs”.
A finals de setmana anirem editant tots els vídeos per fer-ne un de sol com a clam d’unió per fer front a tota aquesta situació que estem vivint.
Consignes tècniques:
El vídeo cal que sigui gravat en posició vertical
Hauria de durar com a molt 10 segons
Pla de cos sencer
Data límit per enviar-lo dissabte 4 d’abril M O L T E S G R À C I E S F A M Í L I E S !
Dilluns, 30 de març
Bon dia tribu!
Com ha anat el cap de setmana? De ben segur que heu aprofitat el temps amb la família i heu gaudit de compartir estones junts. Tot seguit us deixem les propostes d'avui, ja sabeu que no s'han d'acabar totes avui sinó que les heu d'anar fent al llarg de la setmana. Una abraçada enorme!!!
Tot anirà bé 🌈
Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari
RETO: experimentos de cambio de estado
Mira estos videos de los estados de la materia i de su cambio.
Eres capaz de inventarte un experimento sobre uno de los cambios de estados?
Grábate haciendo el experimento, EN CASTELLANO, y explicando todo el procedimiento.
Al final deberás de entregar:
.- El video
.- Texto instructivo sobre el experimento que incluya una reflexión final explicando que has aprendido.
Ei ponte bien elegante i/o divertido para grabar el experimento que a lo mejor lo colgamos en las redes sociales con el #ESCOLAACASA
ENGLISH
L’editorial macmillan, ha habilitat a dintre del link del catàleg, un apartat que es diu Pupil’s Corner, on si les famílies us registreu (és molt fàcil), podreu accedir a jocs, cançons, etc.
Per exemple, a primària, podríeu fer una ullada a llibres com Bugs World, Find Out, Footprints per jocs, Quest per històries animades,etc.
Aquest link hi podeu accedir tothom per anar practicant anglès a casa de forma lúdica i senzilla.
el podeu fer servir totes les famílies, però especialment útil per aquells alumnes que poder no han pogut accedir el contingut digital del Tiger Macmillan.
Música: “Greatest Hits”
Recordeu que tenim les cançons que estem preparant pel concert. Anem-les practicant!
A més de fer una llista pots dibuixar el que t’agradi més o els que t’agradin més. Fas una foto i la penges a l'àlbum. Pensa a ser ben creatiu!!
REPTE: ELS SIMIS SÓN ELS NOSTRES COSINS DE DEBÒ?
Respon al repte. Primer formules la teva hipòtesis i després cerca informació. Explica què has trobat i a quina conclusió arribes.
Fes un petit treball de recerca on hi hagi la teva hipòtesis, tot el que has anat trobant, amb fotos, mapes,...i finalment, arriba a una conclusió responen a la pregunta.
Bon dia tribu, com esteu? Els vostres referents us llancem la proposta de tasques d'avui, això no vol dir que s'ha d'acabar tot avui, sinó que us heu d'organitzar per anar entregant les tasques quan les tingueu fetes i revisades. També us volem recordar que és molt important que les pengeu al classroom perquè així tots els vostres companys les veuran i us podreu ajudar els uns als altres com feu a escola. Una abraçada molt gran per tots i bon cap de setmana!!! Tot anirà bé 🌈
Títol
Breu explicació
Recursos
Comentari
REPTE: EXPERIMENT DEL TELÈFON
Has fabricat mai un telèfon d’estar per casa?
t’animem a fer-ho amb dos gots de paper o plàstic i un cordill.
Un cop fet pots respondre al repte: què ha passat amb el so?
Envia'ns una petita explicació escrita o un petit vídeo dels passos que has seguit i de la resposta.
Continuem aprenent sobre els plàstics
Diumenge a Tv3 van fer un programa sobre els plàstics.
Després ens l’envies i si vols et graves i ens el recites.
Ja sabem que saps fer poemes molt bonics, així que ànims i sorprèn-nos!
Ecologia emocional: REPTE 4
Explica’ns qui és el teu referent. Per què ho és? Per què l’admires? Pot ser un personatge famós, una persona de la família, un amic, un monitor… algú que per a tu és molt important i a qui t’agradaria molt assemblar-te o de qui aprens moltes coses.
Escriu un text de màxim 100 paraules que reculli tot el que et proposem i ens ho envies. Si vols pots acompanyar el text d’alguna foto o dibuix.
AUDIOCONTE Sencer: Ens ha tocat la loteria! de Pere Comelles
Bon dia tribu, com esteu? Els vostres referents us llancem la proposta de tasques per avui. Recordeu que en les podeu penjar en el classroom en l'activitat correspondent. Una abraçada molt gran per tots!!! Tot anirà bé 🌈
Hola Tribu! Com esteu? Us adjuntem les tasques i us animem a que obriu el correu al llarg del dia d'avui perquè rebreu una sorpresa del vostre equip docent. Una abraçada, tot anirà bé!🌈
Hola Tribu! Aquí teniu la segona entrega d'activitats. Ho preparem amb molta il·lusió esperant les vostres reaccions.
Idea 💡 i si feu un diari personal un anoteu allò que aneu vivint aquests dies???
Tot anirà bé!🌈
Títol Activitat
Breu explicació
Recursos
Comentari
FRANCÈS: Qu’el temps il fait aujourd’hui?
Escriu el temps que fa cada dia d’aquesta setmana en francès.
Salut, les enfants!
Us proposo escriure el temps que fa cada dia en francès.
Podeu escriure el dia, el mes i el temps que fa.
MEDI:
Saps qui controla totes les activitats del nostre cos?
Hola Tic’s!!
Mireu-vos aquesta presentació i llegiu-la atentament. Al final hi trobaràs un apartat de recursos podeu entrar-hi i si voleu fer les activitats que us proposen. Al final, pots respondre a la pregunta:
SAPS QUI CONTROLA TOTES LES ACTIVITATS DEL NOSTRE COS?
Envia’ns la resposta i un correu explicant el que t’ha agradat més i tot el que has après!
SIGUES CREATIU!!
Sabeu que amb el rotllos de paper de wc es poden fer moltes coses?
T’atreveixes a sorprendre’ns?
Sigues creatiu i envia'ns una foto del que has fet. Les anirem penjant al bloc.
Feu una foto i compartiu-ho amb tots nosaltres ens encantarà veure de què sou capaços! Ja sabem que sou una tribu molt creativa!
Text instructiu
Si decideixes fer l’activitat anterior podries fer fotos del procés i elaborar un text instructiu seguint la base d’orientació que vas crear individualment a partir dels punts en comú que vam acordar.
Punts en comú que vam arribar el darrer dia a classe i la vostra base d’orientació personal.
Comparteix el text i la foto de la teva creació!
ENGLISH:
A 5è esteu utilitzant el llibre d’anglès de Macmillan TIGER 5. Ja sabeu que hi ha una plataforma on trobareu els materials que feu servir a classe (Activity book, cançons, vídeos, gramàtica, històries...)
Podeu fer captura de pantalla d’allò que hagueu fet i enviar-ho si voleu.
ETS BO BALLANT?
Aquests dies és important que fem exercici. Mira’t el vídeo de la Cançó Can’t stop the feelling, de Justin Timberlake. Pots seguir la coreografia? Grava’t i ens ho envies!
Pels que sou més d'escoltar que de "mirar" o llegir, aquí us deixo l'àudio del primer capítol de "La llista d'aniversari" conte molt divertit de l'Anna Manso: