dimecres, 24 de maig del 2017

II+D: QUÈ PASSARIA SI A L'ESCOLA NO HI HAGUÉS PAPER?

La setmana passada vam començar una nova II+D sobre el paper. Vam iniciar-la amb una situació molt poc esperada per nosaltres: les mestres ens van demanar que agaféssim un paper però, a la classe no n'hi havia de cap tipus. Vam anar a les altres aules de l'etapa i tampoc en tenien. No sabíem què passava. A partir d'aquí vam fer prediccions sobre possibles alternatives a l'ús del paper utilitzant la metodologia del treball cooperatiu. 
A partir d'això, hem après moltes coses:
- suports abans del paper.
- qui i a on es va inventar el paper.
- les característiques dels diferents tipus de papers que hem trobat amb l'ajuda de tots els mestres de l'escola.
Tots aquests aprenentatges els hem anat assolint progressivament amb estructures de treball cooperatiu, amb la cerca a internet, amb l'observació directa... i els hem comunicat amb llengua catalana i llengua anglesa.
Sabem que encara ens queda molt per investigar i aprendre; us anirem informant dels nostres progressos.